ΚΑΝΕΙ …ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΝ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗ!!!

strong>Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΒΡΑΧΙΟΛΙΔΗ ΣΤΗ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗ!

Παραμυθιαζόμενοι μέσα στα ερέβη τους…τινές πολιτικοί εξακολουθούν να λένε ότι η χούντα του Παπαδόπουλου ήταν κατασκεύασμα των Αμερικανών…Και παραγνωρίζουν ότι πιάστηκαν οι ΗΠΑ στον ύπνο από το εγχείρημα (made in Greece) των Ελλήνων αξιωματικών, γι αυτό άλλωστε επί δύο χρόνια αρνιότανε να αναγνωρίσουν το καθεστώς και να τοποθετήσουν στην Αθήνα… πρεσβευτή τους…(τον Τάσκα) και πολλά άλλα μοναδικά θα παρελάσουν μέσα από το καταλυτικό SITE αυτό, ώστε πια οι φελλοί παντός επαγγελματικού φάσματος- να μην κοκορεύονται και μας ταλανίζουν με παραχαράξεις των γεγονότων και τις αθλιότητες των ιδεολογικών σκοπιμοτήτων τους…

To πρωτοσέλιδο με την συνέντευξη ΜαΡΚΕΖΊΝΗ που τον οδήγησε στην «δοτή»πρωθυπουργία

«ΚΑΝΕΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΝ ΣΠΥΡΟ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗ!Οι ρεπόρτερς τύπου Βραχιολίδη θα υπάρχουν πάντα και θα δίδουν στους λαούς όλα όσα ξέρουν, όλα όσα φωτίζουν!!

Κάπου στη φωτοτυπία φαίνεται και ο Σπύρος Μαρκεζίνης, ο δοτός πρωθυπουργός επί χούντας! Ο Μεγάλος Μαρκεζίνης, φυσιογνωμία που έβλεπε δεκαετίες μπροστά… που καμιά σχέση δεν έχει με τους σημερινούς πολιτικούς σε πολιτικό νιονιό… Αυτός όμως ο μέγιστος φαγώθηκε… Όλοι οι μεταπολιτευτικοί πολιτικοί, δεν θέλανε να συντρέξουν στο πείραμα πολιτικοποίησης της χούντας, πού ξεκίνησε, όχι κανένας Ανδρέας Παπανδρέου, Καραμανλής ή άλλος, αλλά ο Βραχιολίδης κι αυτός ήταν που «έκανε» τον Μαρκεζίνη Πρωθυπουργό!…

Οι άλλοι , οι επαγγελματίες απλά «κλήθηκαν» και βρήκαν τα ετοιματζήδικα. Αρπάξανε τη κουτάλα…χωρίς να κουνήσουν ούτε δάκτυλο! Ιδίως ο Κωνσταντίνος -Καραμανλής-Τριανταφυλλίδης. Απλώς εκλήθη!

Πριν αναλάβει την πρωθυπουργία, ο Μαρκεζίνης, έκρινε σκόπιμο να επικοινωνήσει μεσάνυχτα με τον Βραχιολίδη και θέλησε να ζητήσει την άποψή του:

–Κύριε Βραχιολίδη, επειδή εκτιμώ την κρίση σας, πείτε μου τι γνώμη έχετε, ο Παπαδόπουλος μου προσφέρει την πρωθυπουργία, τι λέτε,… να δεχτώ;

(Δεν υπάρχει -αν υπάρχει να το πει κάποιος- προηγούμενο, πολιτικός της ανεπανάληπτης ολκής ενός Σπύρου Μαρκεζίνη να ζητάει τη γνώμη ενός ταπεινού δημοσιογράφου-ρεπόρτερ… δεν υπάρχει επιτέλους, πως να το κάνουμε! …Πρωτάκουστο και μοναδικό. ΄Εγινε όμως!

–Κύριε πρόεδρε, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια. Οφείλετε να αναλάβετε την πρωθυπουργία… Μόνο έτσι θα βγούμε από το ζοφερό κλίμα της χούντας, τον προέτρεψε ο Βραχιολίδης.

–Σας ευχαριστώ πολύ, με ενδυναμώνετε, είπε και την επομένη έγινε «δοτός πρωθυπουργός»…

Στην γωνία όμως τον περίμεναν οι Αμερικάνοι, -Ο Μαρκεζίνης ήταν βαθέως Αντιαμερικανός ως γνωστόν.

Βρήκε στο διάβα του, εκτός από τον Εβραίο Κίζινγκερ ( ΗΠΑ) αλλά και τους ντόπιους πολιτικούς, οι οποίοι σε μια ιερά, όσο και περίεργη συμμαχία, (κοινών συμφερόντων) έκαναν το παν ώστε να τον σαμποτάρουν, ως πρωθυπουργό !

Τέτοια εθνική μειοδοσία. Ετσι χάσαμε την μισή Κύπρο!!! Για το τομάρι τους νοιαζότανε οι τότε παροπλισθέντες πολιτικοί, Ολοι τους, μαζί με τα τσιμπράγκαλα που τους ακολουθούσαν…. και που μεταγενέστερα αναδείχτηκαν ως στηλοβάτες του πολιτικού βίου μας. Συνωμότησαν για να μην προχωρήσει η λύση Μαρκεζίνη, που προώθησε ο Ρεπόρτερ Βραχιολίδης…και σαμποτάριζε ο άθλιος Εβραίος Κίζινγκερ, τη συνεργία των ντόπιων ανέργων πολιτικών!! Κι ας λένε ό,τι θέλουν… προς δικαίωση του ρόλου τους!

Ας μην πούμε τώρα περισσότερα. Θα χαρούμε να δούμε τους ιστορικά ειδήμονες τι κι αν έχουν να πουν επ αυτού… Να πουν τι; Ό,τι η χούντα ήταν αμερικάνικο κόλπο; Μπρος τους προκαλούμε! Με ποια στοιχεία; Να πουν τι, για Μαρκεζίνη; Προκαλούμε!. Εδώ είμαστε! Η PRESS-BANK, δεν έχει φοβίες για την αλήθεια;.. Να σκιάζονται αυτοί που μεταπολιτευτικά πλατσουρίζουν στη δημόσια νερουλή επιφάνεια του τόπου… αυτοί που αστειοπρεπώς και παραδόξως δηλώνουν ως προοδευτικοί και… δημοκρατικοί!

Ειδικά δε εκείνη η «μοσχαροκεφαλή», ο Εβανζέλ Βενιζέλος( Τούρκογλου),- που συνταγματολογεί άνευ λόγου- όπως τον αποκαλεί η γυναίκα του Βραχιολίδη…η οποία πιάνει επίσης πουλιά στον αέρα…

Μόνο στην Ελλάδα υπάρχει αυτό το φαινόμενο… Κάποια υποκείμενα να …αυτοπροσδιορίζονται … ως Δημοκρατικοί και… αναφανδόν προοδευτικοί! Τα πολιτικώς απαίδευτα αυτά πλάσματα, δεν το έχουν ακόμη μυριστεί πως δεν μπορεί ο μειοψηφών, να καπελώνει τον πλειοψηφούντα ; Κι όμως έγινε κι αυτό! Το βιούμε χρονίως…τώρα! Ακόμη αυτοί οι πλαστικοί προοδευτικοί και τη γλωσσολαλιά την ελληνική παραμόρφωσαν! Τέτοιο χάλι. Μα κανείς, έως σήμερα δεν τους έστειλε στο διάολο. Δεν τους κόλλησε στο ντουβάρι για την αναισχυντία!…την εθνική ύβρη! Και δυστυχώς στρατιά ολάκερη δημοσιογράφων έχουν γαλουχηθεί με τέτοιες φαιδρότητες! ΄Ισως να το κάνει ο Βραχιολίδης… ονομαστικά για την αλητεία αυτή.., ΄Ισως… και θα δούμε που θα κρύβονται όλοι αυτοί οι έγχρωμοι τυχοδιώκτες! Θα το κάνει αλλά λέει:

–Δεν χτύπησε ακόμη το καμπανάκι μου… λέει…΄Ολοι αυτοί οι πολιτικά πρόστυχοι, πάσης ιδεολογικής φύτρας… θα ξεμπροστιαστούν! Το οφείλω στα παιδιά μου και τη μάνα τους,τη γυναίκα μου! Εχω γράψει το βιβλίο «ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ», που ενώ έχει αντιγραφεί σε βιβλία σημαντικών συγγραφέων… κανείς ΄Ελλην εκδότης, δεν το εκδίδει σε βιβλίο…Ούτε ο «Καστανιώτης», ούτε ο «Λιβάνης», ούτε κανείς άλλος… Λες και είχα ανάγκη από δαύτούς … Εκδίδομαι και μπορώ τα σύμπαντα να εκδώσω! Δεν έχω ανάγκη χρημάτων! Πλάκα έκανα! Σιγά τους εκδότες…που έγιναν με τις ευλογίες του Πασοκικού φυράματος! Τους δοκίμασα όμως και χάρηκα την …προσδοκόμενη άρνησή τους… Ναι πάλι ρεπορτάζ έκανα… Ξέρετε ότι όλοι αυτοί οι εκδοτικοί τσίφτηδες…, που όταν εγώ δημιουργούσα τη λέσχη Βιβλίου, όταν πρωτοποριακά εγκαινίαζα σελίδες στις εφημερίδες για βιβλίο…δεν είχαν καν γεννηθεί;

Όταν το βιβλίο ήταν… άγνωστο είδος… εγώ εγκαινίαζα σελίδες βιβλίου στις εφημερίδες….που όμως χρειάστηκαν να περάσουν 40 χρόνια για να αποτελούν σήμερα μόνιμη περιοχή του τύπου, πλην όμως βλακωδώς… και διαπλεκομένως… Οι άθλιοι παρουσιάζουν, σήμερα, βιβλία μόνο δικά τους από τις εφημερίδες… κυρίως του Λαμπράκη ; Δεν είναι μόνον αυτοί οι άθλιοι. Πρωτίστως οι εφημερίδες, που ενώ έχουν την θαυμάσια ευκαιρία να αναδείξουν την ελληνική πνευματική παραγωγικότητα… περιορίζονται …στα διαπλεκόμενά τους- Λαμπράκης-Καστανιώτης- Όλοι τους κουμουνιστικής ιδεοληψίας!!. Τόση και τέτοια αυθάδεια, προστυχιά κυρίως του συγκροτήματος Λαμπράκη με εκείνον τον απίστευτο εγχρώμως διοπτροφόρο Λάλα…. Σιγά… συγκρατείστε με … διότι θα ξεράσω πολλά… Και δεν είμαι έτοιμος…Είπα… το καμπανάκι μου δεν χτύπησε ακόμη! Περιμένετε!!! Δεν θα χαριστώ στους κομματικούς αυτούς εμποράκους! «Τυρέμποροι είναι» όπως έλεγε και η σπουδαία Κωστούλα Μητροπούλου!…που την ξεχάσανε κιόλα οι ουτιδανοί!

ΤΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Για την πρωθυπουργοποίηση του Σπ.Μαρκεζίνη ο Βραχιολίδης κράτησε λεπτομερές ημερολογιο, όπου εκεί υπάρχει όλο το παρασκήνιο. Τα λέει ο ίδιος ενυπογράφως, πολλά χρόνια μετά από την ιστοσελίδα: http://www.press=bank.gr Ιδού:

AYTH EIΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΔΟΤΗΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΑΣ …ΣΠΥΡΟΥ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗ!

Η παραπληροφόρηση από εφημερίδες και τυχοδιώκτες αριστερούς, πάει σύννεφο έδω και 40 περίπου χρόνια! Γιατί δα δέχτηκε ο κορυφαίος πολιτικός Σπύρος Μαρκεζίνης να αναλάβει την πρωθυπουργία; Κάνουν πως δεν το ξέρουν… Αποσιωπούν αλήθειες … Και ποιος τον άφαγε από πρωθυπουργό; 1) οι Αμερικάνοι και 2) όλοι οι άνεργοι-άεργοι πολιτικοί της εποχής που συνωμότησαν ομάδικά ( Βασιλόφρονες, αριστεροί, Αμερικανοδίαιτοι, κ.λ.π.) ώστε να φύγει από τη μέση ο Σπυρέτος. …
Τα όσα λένε …οι χαζοβιόλες …αριστερες …προοδευτικές δυνάμεις, είναι σκόπιμες αστειότητες. Ιδού το στόρυ, όπως το έχει μοτ-α-μοτ… ο θυελώδης ρεπόρτερ ΑΠ.ΒΡΑΧΙΟΛΙΔΗΣ. Τέρμα πια στο άλγος και την παραποίηση των ιστορικών γεγονότων! Φτάνει το μπασταρδελίκι των κομματικών σκοπιμοτήτων. Γράφει αποκλειστικά σε μας:

Η ΕΠΙΚΕΊΜΕΝΗ κάθοδος στην πολιτική του Σερ Basil Μαρκεζίνη, επιφανούς Νομικού στη Μεγάλη Βρεταννία –ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ- και υιού του σημαντικού Σπύρου Μαρκεζίνη, πανίσχυρου στην Κυβέρνηση Παπάγου αλλά και μεταγενέστερα πρωθυπουργού της χούντας Παπαδοπούλου, μας ερέθισε . Η πρωθυπουργοποίηση του Σπύρου Μαρκεζίνη, είναι ουσιαστικά έργο ενός δημοσιογράφου, του δικού μας Απ.Βραχιολίδη.
Η κάθοδος στην πολιτική με τη σημαία της Ν.Δ. στις Ευρωεκλογές είναι άξια πάσης προσοχής, δοθέντος ότι ο ΣΕΡ Μαρκεζίνης , είναι επιφανής προσωπικότητα, αν και δεν έχει πείρα πολιτικής, πλην όμως λόγω της επιστήμης που διακονεί, δεν θα είναι δυσβάστακτον φορτίον εις αυτόν να λειτουργήσει πολιτικώς, θετικά. Πάντως έως στιγμής ο ΣΕΡ απείχε από κάθε θόρυβον πολιτικό…μικρόν δείγμα της σοβαρότητας του ανδρός…
Το χθεσινό δημοσίευμά μας περί Βραχιολίδη- Μαρκεζίνη ερέθισε τον πρώτον. ΄Εψαξε τους φακέλλους του και βρήκε αδημοσίευτα κείμενα, που φωτίζουν τη δοτή πρωθυπουργοποίηση του Μαρκεζίνη. … Εκεί όπου ο Βραχιολίδης –κι εμείς- που σκαλώνουμε είναι οι ημερομηνίες… ΄Όπως θα έχετε δει στο ρεπορτάζ που παρουσιάσαμε χθες … μιλάμε για περίοδο 1973, ενώ ο Βραχιολίδης κρατάει ένα ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ -ΑΔΗΜΟΣΊΕΥΤΟ- όπου εξιστορεί σπουδαία γεγονότα αλλά με ημερομηνία 1969… Τέλος πάντων…Για δείτε τι αναφέρεται στο ημερολόγιο ΒΡΑΧΙΟΛΙΔΗ, που για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ βγαίνει στη δημοσιότητα:

« Μεσούντος Ιουνίου 1969

«Εντελώς ξαφνικά , αναζητώντας ευκαιρίες για την επικαιρότητα, μου ήρθε η ιδέα να επικοινωνήσω με τον αρχηγό των Προοδευτικών, ΣΠΥΡΟ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗ.
Η ιδέα ξεκινούσε από τη διαπίστωση πως η Ελλάς εξακολουθεί να βουλιάζει σε ένα φρικτό τέλμα της χούντας. Άμεσος έξοδος εκ του τέλματος …και ο ικανότερος προφήτης, δεν θα μπορούσε να προβλέψει!
Μια λύση όμως θα βοηθούσε κάπως προς την κατεύθυνση αυτή . Θα ήτο ασφαλής η έναρξη ενός διαλόγου με πρωταγωνιστές μερικές πολιτικές δυνάμεις που θα ανελάμβαναν την συντήρησή του, …κατά το πρώτο τουλάχιστον στάδιον…
Χρειάζονταν μια πρόκληση!Και αποφάσισα να προκαλέσω αυτή την ευκαιρία με τις συναρπαστικές διαστάσες. Η λοιπή …δημοσιογραφία τελούσε εν απόλυτη αδρανεία!
Δεν ξέρω πως και γιατί μου ήρθε στο νου, το πρώτο όνομα του Σπύρου Μαρκεζίνη. Πάντως δημοσιογραφικά προσεφέρετο! Μέχρι τώρα τελούσε εν σιωπή. Δεν έλαβε θ8έση για το καθεστώς που ισχύει στην χώρα από της 21ης Απριλίου 1967. Κυκλοφορούσαν πολλές φήμες ότι δήθεν παρασκηνιακά βοηθο΄πυσε την στρατιωτική κυβέρνηση και επί πλέον αν μιλούσε ενδεχομένως να έλεγε ενδιαφέροντα πράγματα.
Η ιδέα με ενθουσιάζει. ΄Όμως η εφαρμογή της παρουσιάζει πολλές δυσκολίες, αλλά αισοδοξώ να τις ξεπεράσω. …
Η οποιαδήποτε βιαία αντίθεση του αρχηγού των Προοδευτικών, προς το στρατιωτικό καθεστώς ..θα απέβαινε εις αποτυχίαν της προσπάθειάς μου.. Δεν θα επετρέπτο –λόγω …λογοκρισίας- η δημοσιοποίηση της συνέντευξης. … Συνεπώς θα έπρεπε να πείσω τον Σπύρο Μαρκεζίνη να είναι ήπιος , ανητικειμενικός, και κυρίως καλής θελήσεως. Να χτυπάει μεν… αλλά να μην το παρακάνει… διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είμαστε στον γύψο…πολιτικά!
Αυτομάτως την ίδια στιγμή εξέθεσα τις απόψεις μου στον διευθυντή της εφημερίδας ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ Κώστα Καλογερή, ο οποίος μου έδωσε το …πράσινο φως.
Σχεδόν αμέσως τηλεφώνησα προς τον αρχηγό των Προοδευτικών Σπύρο Μαρκεζίνη!
—Ναι κατά αρχήν , είπε, δεν έχω αντίρρησιν να ομιλήσω προς τη ΝΕΑΠΟΛΙΤΕΙΑ . Η μέχρι σήμερα συμπεριφορά της, έναντί μου είναι εξαιρετικά ευγενής και δεν το αγνοώ. Πάντως το ό,τι είχα να πω κάτι…θα το έλεγα από των στηλών της ΝΕΑΣ ΠΟΛΙΤΕΊΑΣ, μου υπογράμμισε εμφατικά ο ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗΣ. Και πρόσθεσε:
–Πάρτε μου την ερχόμενη Τρίτη να κλείσουμε ένα ραντεβού και να έρθετε εδώ …να πάρουμε το καφεδάκι και να ανταλλάξουμε απόψεις.

Πράγματι την επόμενη Δευτέρα επικοινώνησα με τον Μαρκεζίνη τηλεφωνικά. Φλυαρίσαμε περίπου τα ίδια που είπαμε και προχθές και τελικώς μου ανεκοίνωσε την πρόθεσή του να συναντηθούμε στις 7 Ιουλίου , ημέρα Δευτέρα στις 18.30 ώρα, απόγευ6μα. …μια και προηγουμένως , όπεως είπε, έπρεπε να ξεμπλέξει με τις διαδφικασίες του γάμου της κόρης του!

7 ΙΟΥΛΙΟΥ 1969

Η συνάντηση με τον Μαρκεζίνη, είχε βέβαια κάποια θετικά στοιχεία , αλλά δεν μου έδωσε τη γεύση του ενθουσιασμού που προσδοκούσα. Του ανέπτυξα τις σκέψεις μου πως ήταν αναγκαίο, για να βγούμε από τις δαγκάνες του χουντικού καθεστώτος, πως έπρεπε σιγά-σιγά να αρχίσει ένα είδος διαλόγου μεταξύ των παλαιών πολιτικών και της χουντικής εξουσίας.. Του υπογράμμισα:
—Ξέρω τις δυσκολίες, και τις κατανοείτε κι εσείς κ. Πρόεδρε… Επιθυμώ η συνέντευξη μαζί σας να είναι ηπία … ΄Όχι οδυνηρή προς την σημερινή κυβέρνηση, διότι διαφορετικά θα τρομάξει… με το πολιτικό μυαλό που διαθέτει…
Γέλασε.
–Συμφωνώ απολύτως μαζί σας είπε. Η Κυβέρνηση γνωρίζει ότι διάκειμαι φιλικώς , ή έστω αναικτικώς, έναντί της. Ναι θα ομιλήσω υπέρ αυτής, αλλά και θα την κριτικάρω με αντικειμενικότητα….

΄Εθεσα προς τον πρόεδρο των Προοδευτικών μια σειρά 10 ερωτημάτων , που συνέταξα με τέτοιο τρόπο ώστε να προκληθούν όχι βίαιες απαντήσεις. Ως γνωστόν ο Μαρκεζίνης δεν μάσαγε τα λόγια του.. Μην ξεχνάμε δε πως ήταν δικτατορία και βασίλευε η λογοκρισία. ΄Όπως εκτιμώ του άρεσε το ερωτηματολόγιο. Εκτός μιας: Αυτή:
–Αν η κυβέρνηση έκρινε σκόπιμον ότι η παρουσία σας εις τον κυβερνητικόν χώρον θα ήτο αναγκαία , θα ανταποκρινόσασταν σε σχετική πρόσκληση;
(Από τότε διείδα … την εξέλιξη, και την προκάλεσα ασφαλώς…)

Στις σημειώσεις μου της 7.7.1969 ΒΡΊΣΚΩ τις εξής παρατηρήσεις….:
Το υποβληθέν ερωτηματολόγιο στον κ. Μαρκεζίνη, προηγουμένως είχε τεθεί υπόψιν στον διευθυηντή της εφημερίδας μου (Καλογερή) … και ο οποίος, όπως ισχυρίστηκε, το διεβίβασε στην Κυβέρνηση…προς γνώσιν της .. Και προς έκπληξιν απάντων … η ανωτέρω ερώτηση περί συμματοχής του Μαρκεζίνη στη κυβέρνηση που ο ίδιος απέρριψε… την απέρριψε και η χουντική κυβέρνηση.
Υποπτεύομαι όμως πως δεν ήταν η Κυβέρνηση που απάλειψε αυτήν την ερώτηση, αλλά εκείνος ο γραφικός ΒΥΡΩΝ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ , υπουργός Τύπου, με τον οποίον ο πτωχός Καλογερής είχε ανοικτή γραμμή… και ότι του έλεγε ο χαλβάς… το μετέφραζε ως…κυβερνητική εντολή.

** Ο Μαρκεζίνης κατά τη διάρκεια αυτής της συζήτησης μου έθεσε 3-τρεις- όρους:, ο ένας εκ των οποίων μου φάνηκε αξεπέραστος.
–Για να σας δώσω τη συνέντευξη θα πρέπει να μου εξασφαλίσετε κ. Βραχιολίδη το ΑΛΟΓΟΚΡΙΤΟΝ ΤΗΣ … Δεν πρέπει από κανένα να λογοκριθεί!

΄Ηταν καθεστώς λογοκρισίας όπως είπα!
Του εξέφρασα τους φόβους μου, αλλά ευχηθήκαμε τελικά και οι δυό μας όλα να πάνε καλώς.
Οι υπόλοιποι όροι που έθεσε ο κ. Μαρκζίνυης δεν έχουν ουσιαστική σημασία… αλλά ετέθησαν ,μάλλον για λόγους εντυπωσιασμού κυρίως.
Επί παραδείγματι ο ένας αφορούσε στο ΤΙΜΕ ΙΝ . Ο Μαρκεζίνης ήθελε και –δικαίως- η συνέντεξη να βγεί με αφορμή κάποιου πολιτικού γεγονότος, όχι έτσι ξεκάρφωτα Λογικόν φαίνεται. Και το άλλο ήταν ότι «δεν έπρεπε ότι δεν έπρεπε να προσκληθούν σε ανάλογες συνεντεύξεις άλλα πολιτικά πρόσωπα!» Με ενόχλησε. Γνώριζε ότι είχα ξεκινήσει μια προσπάθεια …πολιτικοποίησης της χούντας, διαφυγής από τη δικτατορία με μοχλό ασφαλώς τους πολιτικούς που τελούσαν σε καραντίνα, απαγόρευση. Και ήσαν άτολμοι να πάρουν ρεαλιστικές αποφάσεις. Περιορίζονταν απλά στο να κάνβουν κάποιες νερόβραστες δηλώσεις εκ του ασφαλούς, κυρίως προς τα ξένα Μέσα Ενημέρωσης… Η χούντα δεν τους έδινε την παραμικρή σημασία, ούτε και φυσικά σκιάζονταν. Κι εγώ ο αφελής επεδίωκα να δώσω στην πολιτική τους ανυπαρξία έναν ουσιαστικό ρόλο μέσα στη χώρα…΄Ηθελα να τους πω με την πρωτοβουλία μου ότι δεν είχαν πεθάνει κι ότι μπορούσαμε σιγά-σιγά να τη σκαπουλάρουμε. ΄Όχι με βίαιους καταγγελτικούς λόγους, αλλά με γόνιμη πολιτική πράξη. Διότι τα φαντάρια της χούντας δεν καταλάβαιναν…Αλλά είχαν φτάσει πλέον σε αδιέξοδο. Η επέμβασή μου έμοιαζε να κομίζει κάποια ελπίδα. Ο μόνος που την κατάλαβε ήταν ο Σπύρος Μαρκεζίνης και δευτερευόντως ο τέως σοβαρός πρωθυπουργός (πλην γέρων και κουρασμένος) ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ.
Με συγχάρηκε για τις προσπάθειές μου αλλά παρατήρησε:
–Θα περιμένω τη συνέντευξη του Μαρκεζίνη και μετά έλα να σου δώσω και τη δική μου.
΄Ελα όμως η βεντέτα ο Σπύρος Μαρκεζίνης που μου έθεσε και όρο! Τα έχουν αυτά οι πολιτικοί επιφάνειας. Θεωρούν ότι από αυτούς κρέμεται το σύμπαν… « Δεν θα πάρεις συνεντεύξεις από άλλους πολιτικούς, έταξε!

Ο όρος με ενόχλησε, αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις , ο δημοσιογράφος, συνήθως δίδει αφειδώς υποσχέσεις , ξέροντας εκ των προτέρων ότι δεν πρόκειται να τις τηρήσει.
Σαν πολύ το τραβούσε ο Σπυρέτος… αλλά ας δώσει τη συνέντευξη και μετά βλέπω τι θα πράξω με τους άλλους –εν ψυγείω- επιφανείς που ήμουν ήδη σε επικοινωνία ( Κανελλόπουλος, Στεφανόπουλος κ.α…)
Φεύγωντας από το σπίτι του Μαρκεζίνη, , εκεί στη Λυκαβητού 5 ή 9 δεν θυμάμαι, τον άκουσα να παρατηρεί:
–Εγώ κ. Βραχιολίδη δεν ανησυχώ. Την συνέντευξη θα την πάρετε πολύ πιο σύντομα από όσο φαντάζεστε… παρατήρησε ξεπροβοδίζοντας με.

Αμέσως μετά διεβίβασα τους όρους Μαρκεζίνη προς τον Κώστα Καλογερή και για να τον ενισχύσω, του διαβεβαίωσα πως η …επερχόμενη σίγουρα συνέντευξη με τον Μαρκεζίνη θα ήταν άψογος και αρκούντως φιλική προς το καθεστώς ..
Το τόνισα αυτό, διότι ήταν μέσα στο πνεύμα όπως είχα σχεδιάσει την ομαλοποίηση της πολιτικής κατάστασης στην Ελλάδα. ΄Ολοι σκιάζονταν ο ένας τον άλλον . Ο Καλογερής ως διευθυντής του ανεπίσημου δημοσιογραφικού οργάνου της χούντας που ήταν η ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, σκιάζονταν περισσότερο από τον καθένα. Ήταν άτομο-και λόγω των συνθηκών, άνευ πρωτοβουλιών…. Εξάλλου εγώ δεν τον είχα ακουστά για αξιόλογο δημοσιογράφο –τότε- Δεν τον είχα μετακούσει ποτέ!… Απλά μπήκε μπάστακας –διευθυντής στη Νέα Πολιτεία… Λίαν καλώς….
΄Όμως μπροστά του είχε ένα δυνατό θέμα. Τη συνέντευξη Μαρκεζίνη…. Παλάβωσε. Πάμε για επιτυχία μέγιστου βεληνεκούς, σκέφτηκε. ΄Ετσι άρχισε τα κονέξια του με τους χουντικούς κυβερνώντες.
Προσπάθησε να εξασφαλίσει το ΑΛΟΓΟΚΡΙΤΟΝ της συνέντευξης Μαρκεζίνη!.
Τη μέρα αυτή 7-7-069 με αναζητούσαν στα τηλέφωνα . ΄Όταν επέστρεψα βράδι σπίτι βρήκα εντολή του Καλογερή να επικοινωνήσω το συντομότερον μαζί του. Τηλεφώνησα 11 ώρα βράδι. Και μου είπε:
–Απόστολε, ο πρωθυπουργός (Παπαδόπουλος) συμφωνεί να μη λογοκριθεί η συνέντευξη Μαρκεζίνη ..Μπορείς να προχωρήσεις ελεύθερα! Πάντως θα ήταν καλύτερο να είχαμε άρθρο του Μαρκεζίνη , παρά συνέντευξη … Καταλαβαίνεις ότι δεν πρέπει να φανεί ότι προέρχεται από μας. Η πρωτοβουλία…
ΕΔΩ πρόκειται για τη μαλακία των μαλακιών. Είτε αυτή αφορά τον Καλογερή είτε τον δικτάτορα Παπαδόπουλο!… Οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνανε… Γιατί είχε ανάγκη ο Μαρκεζίνης να γράψει άρθρο; ΄Οποια στιγμή ήθελε μπορούσε να δημοσιεύσει άρθρο και σε μεγάλες ξένες εφημερίδες! Γιατί στη Νέα Πολιτεία; Μα τόσον βλάκες ήτανε; ΄Άλλο η συνέντευξη κι άλλο το άρθρο.
Σημειώστε και το σημασιολογικό που λέει πιο πάνω ο Σπύρος Μαρκεζίνης…: Αν έδινα συνέντευξη κάπου, θα την έδινα στη ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, είπε. ΄Όχι φυσικά γιατί του άρεσε, αλλά γιατί ήτανε το επίσημο-ημιεπίσημο όργανο δημοσιογραφικό της χούντας! Και πολιτικά η άποψή του είναι ορθοτάτη. Μέσα από το ίδιο μετερίζι της χούντας θα πω τις σκέψεις μου. Τέρμα!
Η συνέντευξη έχει μια άλλη βαρύτητα. …Στενόμυαλοι Παπαδόπουλος και Καλογερής… θέλανε άρθρο, αλλά όχι συνέντετυξη από τον Μαρκεζίνη. Μα εξελάμβαναν τον πανέξυπνο Μαρκεζίνη ως μαλάκα;
Κι αυτή η …ανόητη λεπτομέρεια ελαφρώς με απογοήτευσε… προς στιγμής.
–Ρε τι λένε τα κοθόνια… μουρμούρισα…
Αλλά ντούρος στους αρχικούς μου στόχους Συνέχισα! ΄Όλα κι όλα! Δεν έπαυα να λειτουργώ ως δημοσιογράφος…. Η τελευταία αυτή προσθήκη-σημειώνω στο ημερολόγιο- μου αφαιρούσε τη δυνατότητα μια δημοσιογραφικής επιτυχίας … Ξεκίνησα κάτι… και κάποιοι πάνε να το κάνουν σαλάτα… ΄Ηξερα όμως την οντότητα του Σπύρου Μαρκεζίνη…Την πίστευα και δεν διαψεύστηκα. Συνεχίσαμε την προσπάθεια…..

8 ΙΟΥΛΙΟΥ 1969….

Στις 10 το πρωϊ τηλεφώνησα στον Μαρκεζίνη.
–Κύριε πρόεδρε, του είπα, …πάντοτε είσαστε επιτυχής, στις προβλέψεις σας, αλλά δεν περίμενα ότι τόσο σύντομα θα βγαίνατε αληθής…. Το αλλογόκριτον της συνέντευξής, είναι ήδη εξασφαλισμένο. Η συνέντευξής σας θα μονογραφεί υπό του πρωθυπουργού Παπαδόπουλου και θα περάσει άθικτος από την λογοκρισίαν!
–Μα αυτό είναι έξοχον! Παρατήρησε ο Σπύρος Μαρκεζίνης!
…Κλείσαμε ένα νεότερο ραντεβού για την ερχόμενη Παρασκευή την 11η Ιουλίου …μέρα Παρασκευή, στις 7 το απόγευμα!

11 ΙΟΥΛΙΟΥ 1969

Στη νέα αυτή συνάντηση με τον αρχηγό των Ποοδευτικών επεκράτησε απόλυτος ενθουσιασμός εκατέρωθεν. Άξια μνείας είναι η ακόλουθη παρατήρησή του :
–Σας το είχα πει κ. Βραχιολίδη ότι η συνέντευξη θα είναι ένα διαμάντι…Δαντέλλα. Θα ΤΗΝ ΔΙΑΒΆΣΕΙ ο πρωθυπουργός και δεν θα ήθελα να δυσαρεστήσω τον άνθρωπο!
Και συνέχισε:
–Θα ήθελα να έβλεπα πάνω απ΄όλα και τον πρόλογο της συνέντευξης … Αυτός θα είναι δικός σας …Τι θα γράψετε κ. Βραχιολίδη;
–Θα δούμε κ. πρόεδρε…
Και συνέχισε ο Μαρκεζίνης…
–Η πρώτη σελίδα …θέλω να είναι δική μου!
–Μα τούτο είναι ευνόητον κ. πρόεδρε, απάντησα ευλόγως.
–Τι θα αναφέρει η διαφήμισή σας;
Του απάντησα πρόχειρα περί …ανέμων και υδάτων!
–Δεν θα πρέπει , συνέχισε ο Μαρκεζίνης, τη μέρα που θα δημοσιευθεί η συνέντευξη ..δεν πρέπει να βιαστούμε. Δεν πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερο γεγονός που να επισκιάσει τη συνέντευξη μας…
΄Όπως φαίνεται ο έμπειρος πολιτικός ξέρει τι θέλει και θέτει τον έναν όρο πίσω από τον άλλο!
Φεύγοντας ζήτησε ( άλλος όρος αυτός) να συναντηθεί και με τον Κώστα Καλογερή. Κλείσαμε ραντεβού για τις 14 Ιουλίου…..

(ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ … Οι σπουδαστές της δημοσιογραφίας ας μελετήσουν αυτές τις μοναδικές σημειώσεις… Θα διδαχθούν πολλά).

14 ΙΟΥΛΙΟΥ 1969

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ των τριών…Μαρκεζίνη-Βραχιολίδη-Καλογερή. Σε τυπικά ευχάριστον κλίμα και αντηλλάγησαν απόψεις…
Ξαφνικά πετάχτηκε ο διευθυντής της ΝΕΑΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ και απευθυνόμενος προς τον Μαρκεζίνη παρατήρησε:
–Νομίζω, είπε, ότι η συνέντευξη θα είχε μεγαλύτερο κύρος , αν θα εδίδετο προς τον διευθυντή της εφημερίδος. Πιστεύω ότι ο κ. Βραχιολίδης δεν θα είχε αντίρρηση να υπογράψω εγώ την συνέντευξη….

΄Επεσα από τα σύννεφα. ΄Ενιωσα να βουλιάζω, να χάνομαι. ΄Ετρωγα κεραμίδα εν κρανίω. Θα είχε λέει η συνέντευξη … «μεγαλύτερο κύρος η συνέντευξη…» αν την υπέγραφε αυτός; Και ποιος ήταν αυτός, ποιος τον ήξερε, όταν εγώ είμαι το αστέρι της εφημερίδας… Πρώτη φορά αντιμετωπίζω τέτοια ξετσιπωσιά … Βέβαια πολλές φορές στο παρελθόν είχα παρόμοιες απόπειρες λαθροχειρίας, αλλά εδώ το πράηγμα χόνταινε. Εν τούτοις παρά το σοκ. .. έπιασα τον εαυτό μου να παρατηρεί:
–Μα τι λέτε… προς Θεού …προς Θεού και βεβαίως δεν έχω καμιά αντίρρηση….

Σε αμηχανία βρέθηκε με την ανήκουστη πρόταση αυτή και ο Μαρκεζίνης, ο οποίος προσπάθησε να απαλύνει την μικρότητα του Καλογερή. Είπε:
–Ο κ. Βραχιολίδης είναι πρωτοπόρος! Ο άνθρωπος που άνοιξε το δρόμο για την συνέντευξη αυτή. Δεν πρόκειται να το αγνοήσω.. Θα το αναφέρω κάπου…

Αφού τακτοποιήσαμε κάποιες λεπτομέρειε ς της συνέντευξης και με την ψυχρολουσία να σκιάζει πλέον την όλη ατμόσφαιρα… είδα τον Μαρκεζίνη να μου σφίγγει το χέρι και να παρατηρεί:
–Μην ανησυχείτε κ. Βραχιολίδη..Θα βρούμε μια άλλη ευκαιρία.
Εννοούσε βέβαια την …χαμένη για μένα δημοσιογραφική επιτυχία που επί τόσον καιρό αγωνιζόμουνα για να την εξασφαλίσω. .
Ο κ. Καλογερής, φεύγωντας και μέσα στο ασανσέρ μου εκμυστηρεύτηκε κατακόκκινος, και προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα:
Ξέρεις Απόστολε, ότι ο Μαρκεζίνης επεδίωξε να δοθεί η συνέντευξη προς τον διευθυντή της εφημερίδας . Μου το διεμήνυσαν…
Επειδή πλέον ζούσα άλλες καταστάσεις , είδα το έδαφος να καταρρέει κάτω από τα πόδια μου, το μόνο που πρόλαβα να σκεφτώ ήταν… « Κόψε ρε Καλογερή τις βλακείες, σε ποιόν τα λες αυτά….

Το βράδυ, είπα στη γυναίκα μου:
— Αγαπητή μου… μου έκλεψαν την επιτυχία μέσα από τα χέρια μου…ξεδιάντροπα.
Άρχισα πλέον να δέχομαι το γεγονός μοιρολατρικά κι απέκλεια κάθε είδους αντίδραση. Ανακουφιζόμουν με τη σκέψη, πως έστω κι έτσι , θα άρχιζε κάτι να φέγγει μέσα στα σκοτάδια της χούντας … Θα άνοιγε επί τέλους ένα δρομάκι για εξελίξεις…

19 ΙΟΥΛΙΟΥ 1969, Σάββατο και ώρα 12 μεσημέρι
Γίνεται νέα συνάντηση των τριών μας. Ελήφθησαν φωτογραφίες, αλλά ο Μαρκεζίνης παρακάλεσε να βάλουμε μια καλή ρετουσαρισμένη φωτογραφία παλαιοτάτης εποχής που μας την έβγαλε μέσα από ένα συρτάρι της βιβλιοθήκης του και καθώς μου την έδωσε παρατήρησε χαμογελώντας:
–Ξέρετε εμείς οι πολιτικοί, είμαστε και ολίγον καλλιτέχνες… Πρέπει να φαινόμαστε και ωραίοι…
Ως γνωστόν ο Μαρκεζίνης ήταν σχεδόν κακάσχημος, στη φάτσα, αλλά εκπληκτικά ωραίος στο μυαλό.
Ο Μαρκεζίνης συνέχισε να αναπτύσσει ορισμένα τμήματα της συνέντευξης και ζητούσε τη συγκατάνευσή μας. Του δώσαμε και τον πρόλογο , όπως μου είχε ζητήσει.
Την Δευτέρα , υποσχέθηκε ότι θα είχε έτοιμη τη συνέντευξη.

21 ΙΟΥΛΙΟΥ 1969 ημέρα Δευτέρα.

Είχαμε σχεδιάσει να έπαιρνα εγώ το κείμενο της συνέντευξης , αλλά ο Μαρκεζίνης σήμερα το πρωϊ επέμενε να την παραδώσει στον Καλογερή κι όχι σε μένα.
Σαν περίεργο κι ομιχλώδες μου φαίνεται. Τέλος πάντων… Στο βάθος μέσα μου άρχισα να καλλιέργω, ή μάλλον να ξαναθυμάμαι τον παλαιό καλό αντιστασιακό εαυτό μου που δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί. Μου έγινε μια λαδιά, δεν λέω, αλλά δεν θα άφηνα σε κανένα να μου αρπάξει, να μου κλέψει την ιστορική επιτυχία.
Ατυχώς , η συνέντευξη, μολονότι τη διαβάσαμε ΟΥΔΈΠΟΤΕ ΤΗΝ ΈΛΑΒΑ ΕΓΏ ΣΤΑ ΧΈΡΙΑ ΜΟΥ.
Εν τάξει είπα… Το θέμα είναι ότι έχουμε τη συνέντευξη στα χέρια μας…
Και πάλι φεύγοντας από τη συνάντηση ο κ. Μαρκζίνης εν είδη απολογίας , πάλι μου έσφιξε το χέρι τονίζοντας ότι είμαι … «πρωτοπόρος κ.λ.π.»
Κατά το βραδάκι ο Καλογερής μου πληροφόρησε ότι η συνέντευξη… που ήδη είχε κάνει το γύρο στα κυβερνητικά στελέχη, εγκρίνεται κατά 99%…
Νομίζω ,σημειώνω, ότι μου λέει κοτσάνες. Τι πάει να πεί 99% … το άλλο ένα που πάει; Μάλλον κομίζει απόψεις του Υφυπουργού του Υπουργείου Τύπου Βύρωνα Σταματόπουλου κι όχι του Πρωθυπουργού Γ. Παπαδόπουλου…
Τέλος πάντων …άρχισα πια να κουράζομαι με τα τερτίπια αυτά!

22 ΙΟΥΛΙΟΥ 1969
Ουδέν νεότερον … Μέχρις αργά το βράδι βρισκόμασταν στο 99%.
΄Όπως με πληροφόρησε ο Καλογερής, η σενέντευξη άρεσε στον Παπαδόπουλο. Η ασκούμενη κριτική Μαρκεζίνη ήταν αυτή που ήθελε.
–Περιμένω από στιγμή σε στιγμή τον Ζαφειρόπουλο, να μου δώσει το τελικό όβερ, ώστε να αρχίσουμε τη διαφήμιση της συνέντευξης! Είπε ο Καλογερής.
Ο) Δημ. Ζαφειρόπουλος ( Γενικός Γραμματέας Τύπου και φίλος μου όμως μια και είμαστε συντάκτες μαζί στον Ελληνικό Βορρά Θεσσαλονίκης, Ο Ζαφειρόπουλος ήταν αρθρογράφος και σχολιαστής στην εφημερίδα… Έγινε δε Γεν. Γραμματέας Τύπου … επειδή κάποτε σπίτι του είχε φιλοξενήσει τον Γ. Παπαδόπουλο, έτσι απλά)… ο οποίος όμως δεν έστελνε … το ποθούμενο όβερ.
Επικοινώνησα μαζί του και ζήτησα να μάθω τι γίνεται με τη συνέντευξη … πότε θα υπάρξει το τελικό όβερ;
Στην αρχή έκανε πως δεν καταλάβαινε…Μετά ρώτησε…
–Και τι δουλειά έχεις εσύ με την συνέντευξη….;
Ωπα… σκέφτηκα… Η υπόθεση αρχίζει και βρωμάει!
–Μα τι λες ρε Δημήτρη; Εγώ είμαι ο δημιουργός της συνέντευξης… ΄Η μήπως ο μαλάκας ο Καλογερής σας την παρουσίασε για δικό του επίτευγμα;
–Α, δεν το ήξερα….. ψέλλισε!
΄Ηταν φανερό πως ο Κώστας Καλογερής πήγαινε σταθερά να υφαρπάσει δικό μου έργο… Δεν περίμενα από μέρους του τέτοιες μικρότητες… Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν « θα τον κάνω να χορεύει τον μπάσταρδο καρσιλαμά» ..Κι αυτό διότι είμαι αντεπιθετικός χαρακτήρας… Δεν χαμπαρίζω από τίποτε. ΄Εχω στείλει στο διάολο τον Βάσο Βασιλείου, αξιόλογο όντως δημοσιογράφο… επειδή μου έκανε κουτσουκέλες όντας διευθυντής της ΗΜΕΡΑΣ του Αθανασιάδη, όπου κι εκεί επίσης ήμουν αστέρι… Τον Καλογερή θα σκιαζόμουν που πήγαινε φανερά να με κλέψει;

Τελικά, ο Δημ. Ζαφειρόπουλος, ένας τζέντλεμαν μου εξομολογήθηκε:
–Πράγματι, Απ…Βραχιόλιους (έτσι με φώναζε κι αυτός ήταν που με φόρεσε το …ΑΠ.ΒΡΑΧ…. ) έκανα μία ένθερμη εισήγηση στον Πρωθυπουργό για να επιτραπεί η δημοσίευση της συνέντευξης . Πιστεύω πως αύριο θα έχουμε την απάντησή του.κατέληξε.

Επίσημη πλέον η δήλωση. Ωστόσο ο Καλογερής από χθές βράδι διέδιδε ότι ήδη έχει την έγκριση στην τσέπη του για τη δημοσίευση της συνέντευξης Μαρκεζίνη.
Διαψεύδεται από τον ίδιο τον εκπρόσωπο του Τύπου Δημ. Ζαφειρόπουλο … που ήταν ακόμη στην αναμονή για την έγκριση!

Εν τάξει ο Καλογερής ήταν αλαφροϊσκιωτος. Καλός ανθρωπάκος, αλλά ανθρωπάκος. Αν ήταν ολοκληρωμένος και πατούσε γερά στα πόδια του, είχε ανάγκη να θέλει να υπογράψει κείμενο που ανήκε σε συντάκτη του; ΄Ωφειλε να ορθωθεί και να απαιτήσει τα δέοντα, τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Το έκανε όμως. Κάτι χειρότερο: Πουλούσε μούσι στους κυβερνώντες πως αυτός …έλαβε συνέντευξη από τον Μαρκεζίνη γι αυτό και ο Κυβερνητικός εκπρόσωπος ξαφνιάστηκε όταν με άκουσε … «Τι δουλειά έχεις εσύ με τη συνέντευξη; Ρώτησε αγαθώς και ειλικρινώς. Ο Καλογερής, ανοήτως τους
πουλούσε παραμύθι… εν αγνοία μου. .. Φυσικά μαθεύτηκε το γεγονός…Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο!

ΣΥΝΑΝΑΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΕΩΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΣΤΕΦΑΝΟ ΣΤΑΦΑΝΟΠΟΥΛΟ. ΣΗΜΕΡΑ!

Μετά την επικοινωνία με τον Δημ. Ζαφειρόπουλο, τα πήρα όλα ανάποδα , δεν έπρεπε οι «πουστιές» του Καλογερή να ανθίσουν. Δημοσιευθεί, δεν δημοσιευθεί , πάρει ή δεν πάρει όβερ η συνέντευξη Μαρκεζίνη, εγώ θα προχωρούσα στο αρχικό μου πλάνο. Να ωθήσω δηλαδή λύσεις εξομάλυνσης της πολιτικής κατάστασης στην Ελλάδα!
Τον συναντώ σήμερα. Κάπου εκεί στις αρχές Πατησίων,…Μετά την Αλεξάνδρας… δεν θυμάμαι, (Κοδρικτώνος, ή κάπου εκεί κοντά) σπίτι του, ένα ταπεινό δυάρι φτωχικό. Σημειώνω στο ημερολόγιο:
« Ο κ. Στεφανόπουλος μου έδωσε την εντύπωση κουρασμένου…Ήταν βέβαια και σε κάποια ηλικία. Προχωρημένη. Γι αυτόν η πολιτική κατάσταση της χώρας ήταν απολύτως σκοτεινή. Βρήκε την πρωτοβουλία μου «πολύ καλή»
–Ο διάλογος είναι το μόνο που μπορεί να βοηθήσει τη χώρα, είπε
–Η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη ή πιέζεται να σκληρύνει την στάση της ; Εσείς τι πληροφορίες έχετε; ρώτησε ο τέως πρωθυπουργός. Και συνέχισε…χωρίς να λάβει απάντηση μου:
–Φοβάμαι το περιβάλλον Παπαδόπουλου. Πάντως εύχομαι οι προσπάθειές σας κ. Βραχιολίδη να ευωδοθούν. Ας ελπίσουμε ότι θα ξανασυναντηθούμε. Θα περιμένω να δω τη συνέντευξη με τον Σπύρο Μαρκεζίνη…

Δεν ξανασυναντηθήκαμε. Στεφανόπουλος και Μαρκεζίνης διατηρούσαν μία φιλία. ΄Όπως εξάλλου και οι περίσσοτεροι πολιτικοί της εποχής… Αλλά κατά την άποψή μου ήταν φιλία…λυκοφιλίας. Διότι μόλις χρίστηκε πρωθυπουργός ο Μαρκεζίνης, πάντες οι δήθεν φίλοι του και συνάδελφοι, έσπευσαν να τον κατασπαράξουν , ενώ ώφειλαν να τον στηρίξουν …λογικά. Εδώ υπάρχει μια γενική πολιτική αποκοτιά που ο ιστορικός πρέπει να μελετήσει… ώστε να μη μιλάμε για τον ηρωϊσμο του φαιδρού Πολυτεχνείου!
Στις σημειώσεις της σήμερον περί της επαφής μου με τον κ. Στεφανόπουλο διαβάζω και τα εξής :
Είπε ο κ. Στεφανόπουλος:
«Αν δεν κινηθούμε οι πολιτικές δυνάμεις που είμαστε εδώ στην Ελλάδα , τότε ο χρόνος δουλεύει για τον Ανδρέα Παπανδρτέου. Ο Ανδρέας είναι επικίνδυνος . Στερείται πολιτικής σκέσεως!~»
Εύστοχος, είχεν δίκαιο ο ΣΤΕΦ-ΣΤΕΦ αλλά αποδείχτηκε πως ο Ανδρέας είχε και πολιτικόν νουν!…
Και πρόσθεσε…
–Ναι αν δημοσιοποιηθεί –εγκριθεί η συνέντευξη Μαρκεζίνη από το καθεστώς, ευχαρίστως κ. Βραχιολίδη είμαι πρόθυμος να σας παραχωρήσω κι εγώ ανάλογη. Θεωρώ ανάρμοστον να μιλήσω για τις υποθέσεις της πατρίδος μου στο εξωτερικό, όπως κάνει ο Παπανδρτέου και μερικοί άλλοι. Ό,τι έχω να πω θα το πω ΕΔΩ και μόνον!» κατέληξε ο Στεφανόπουλος!

Με τον Στεφανόπουλο δεν ξανασυναντήθηκαμε ποτέ… Με την δοτή πρωθυπουργοποίηση του Μαρκεζίνη ύστερα από τη συνέντετυξη… άνοιξαν κάποιοι δίαυλοι… Κάτι πήγαινε να γίνει στη χειμαζόμενη χώρα. Μου αρκούσε.
Γνωρίζοντας τα κονέξια Μαρκεζίνη-Στεφανόπουλου, στο κρίσιμο αυτό στάδιο των επαφών μου ήθελα να στείλω στον πονηρό Μαρκεζίνη ένας σαφές μήνυμα… ότι δηλαδή κάποιοι από τους όρους σου, ρε φιλαράκο, δεν θα τηρηθούν… και να το βάλεις καλά στο νιονιό σου! Εγώ δεν παίζομαι! ΄Ηξερα ότι μετά ένα λεπτό ότι ο Στεφανόπουλος θα επικοινωνούσε με τον Μαρκεζίνη. Ο δε Μαρκεζίνης θα έβγαζε μπέμπελι… διότι είχε ανοήτως θέσει όρο να μην κάνω ανάλογες συνεντεύξεις με άλλους καταψυγμένους πολιτικούς. Η επαφή την ίδια σήμερα μέρα … εν αναμονή του οβερ δημοσίευσης της συνέντευξής του Μαρκεζίνη …έδωσε στον Μαρκεζίνη να καταλάβει ότι εγώ δεν παίζω με πολτικές ίντριγκες. Εγώ είμαι δημοσιογράφος και θα συνεχίσω αυτό που έχω στο τσερβέλο μου!
Η συνέντευξη βέβαια δημοσιεύθηκε … ολοσέλιδα-πρώτη σελίδα- , αλλά χωρίς υπογραφή δική μου ή του Καλογερή που τόσον περιπαθώς το επεδίωκε… ΄Ετσι απλά …χωρίς καμιά υπογραφή… Τα δικά μου κόλπάκια λειτούργησαν θετικά…Απέτρεψαν τον Καλογερή να με κλέψει … Φυσικά με τη μέθοδο της απόλυτης ανωνυμίας , όπως παρουσιάστηκε η συνέντευξη… με έκλεψε… ΞΕΦΤΙΛΑ, θα πείτε… Αλλά πάντως δεν άφησα τον Καλογερή, να βάλει υπογραφή σε δικό μου έργο! Πως του πέρασε η ιδέα …ακόμη απορώ…Μα ο Καλογερής δημοσιογραφικ΄λα ήταν λίγος… πολύ απλό!
Εν τάξει οι αθλιότητες του Καλογερή , αλλά και του Μαρκεζίνη… που θα πάνε; Θα μου δίνει ο μάγκας συγχαρητήρια για την πρωτοπορία μου…,χωρίς να αισθάνεται την ανάγκη να πει τα σύκα-σύκα; Καλά γνωρίζω άριστα τις χαζοβιόληκες αδυναμίες των πολιτικών… Αλλά ρε Μαρκεζίνη Σπυρέτο… δεν έκανες ένσταση και να πείς… απλά…:
–Εγώ κ. Καλογερή συνδιαλέγομαι με τον Βραχιολίδη… δικόν σας ρεπόρτερ … Γιατί η συνέντευξή μου θα αποκτούσε μεγαλύτερο …κύρος…αν την υπογράφατε εσείς; επειδή τάχα κάνετε τον διευθυντή σύνταξης της εφημερίδας;…
Ο Σπύρος Μαρκεζίνης δεν το είπε… και φυσικά είναι κάθετα εκτεθημένος! Απέναντί μου!
Συνεχίζεται…

23 IOYΛIOY 1969
Παρά τη χθεσινή απόλυτη βεβαιότητα του κ. Καλογερή ότι είχαμε το όβερ από τη χούντα για τη δημοσίευση της συνέντευξης Μαρκεζίνη , εν τούτοις σήμερα, όπως αναμένονταν, η εφημερίδα κυκλοφόρησε χωρίς να προαναγγείλει τη συνέντευξη, έστω και τυπικά…. (Αντίθετα στο πρωτοσέλιδο που βάζουμε πιο πάνω… υπάρχει σε καρεδάκι… προαγγελία της ΣΥΝΈΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΜΩΣΕ ΝΤΑΓΙΑΝ, τον πολεμάρχο των Ισραηλινών… Μα πως είναι δυνατόν ; Ε, ήταν… μοιραίο!

Μέχρι το απόγευμα δεν ήξερα τι είχε μεσολαβήσει. Απέφυγα να κάνω σκέψεις και εικασίες, …αν και κάτι οσφρυζόμουνα….Παραοσφρυζόμουνα δηλαδή…
**Το πρωϊ συναντήθηκα με τον καλό μου φίλο, ΝΤΙΝΟ ΑΝΤΩΝΕΛΛΟ, διπλωματικό και εκ του αφανούς παράγοντα της χουντικής κατάστασης. ΄Όχι τίποτε σπουδαίο. Απλά οι χουνταίοι τον βρήκανε… και τον στρατεύσανε. Υπάλληλος ήτανε …γιατί να αρνηθεί.; Υπάλληλος της λεγόμενης Προεδρίας της Κυβέρνησης ήτανε πάντα…και του Υπουργείου Εξωτερικών! Του ανέφερα τις δημοσιογραφικές στοχεύσεις μου… και συμφώνησε με τη διαπίστωσή μου « πως ένας έντιμος αντικειμενικό διάλογος , μεταξύ χούντας και παλαιών πολιτικών… είναι επιβεβλημένος»
Εξέφρασε όμως την έκπληξή του για τη συμπεριφορά του Καλογερή, να επιδιώκει να υφαρπάσει … δικό μου έργο… και είπε πως θα μεσολαβήσει ώστε η επιτυχία μου να μην υποκλαπεί…
Χαμογέλασα. Και του παρατήρησα…
–Μην λες ανοησίες Ντίνο… Μην πετάς στα σύννεφα…Τι να μεσολαβήσεις; Ποιος σου ζητάει μεσολάβηση; Εγώ ξέρω και ελέγχω την κατάσταση…
Είπες ότι συμφωνείς με τις ενέργειές μου για πολιτικοποίηση του χουντικού καθεστώτος. Ωραία… Περίμενε… Εγώ προχωράω… με Μαρκεζίνη η με όποιον άλλο έχει όρχεις. Ξέρεις όσο σεμνός κι αν φαίνομαι , άλλο τόσο αληταράς είμαι…δεν κολώνω με τίποτε…

24 ΙΟΥΛΙΟΥ 1969!
Η υπόθεση της συνέντευξης Μαρκεζίνη εμφανίζει σήμερα εξελίξεις. Μένω με την εντύπωση ότι συνετελέσθηκαν μερικές περίεργες ζυμώσεις … ως προς την επίσημη αποκατάστασή μου … στο πρωτοποριακό ρόλο που παίζω στην εξασφάλιση αυτής της ιστορικής , όπως προβλέπεται , δια το έθνος συνέντευξης με τον Μαρκεζίνη!
Στις οκτώ το πρωϊ είχα ένα ακατανόητο τηλεφώνημα από το Καλογερή…. Ήταν το τελευταίο μιας σειράς τηλεφωνημάτων κατά τη διάρκεια της χθεσινής νύκτας , αλλά που η επικοινωνία ήταν αδύνατη, λόγω της απουσίας μου. Είχα επιστρέψει στις 2 μετά τα μεσάνυχτα κι άρα τέτοια ώρα δεν μπορούσαν αντικειμενικά να επικοινωνήσω.
Τέλος, ο κ. Καλογερής, στην πρωϊνή του αυτή επικοινωνία με εξουσιοδότησε να ενημερώσω τον Μαρκεζίνη …ότι τελικά εγκρίθηκε η συνέντευξη του και ότι από το μεσημέρι σήμερα θα άρχιζε η διαφημιστική καμπάνια της εφημερίδας για το επικείμενο γεγονός!….
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…. —-από δω

Μου απεκάλυψε ότι η μέχρι σήμερα καθυστέρηση οφείλονταν –τάχα- σε μια γκάφα …που διέπραξε «να στείλει προς τον πρωθυπουργό μαζί με την ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗ και τα διαφημιστικά σλόγκαν … για τη δημοσίευση της συνέντεξης… τα οποία κατατρόμαξαν τους διάφορους κωλοσφουγκάριους του περίγυρου του χουντικού πρωθυπουργού.
Αλλά φαίνεται ότι τα βάσανα πλέον τελείωναν , αφού απείλησε λέει, ακόμη και με διακοπή της έκδοσης της εφημερίδας.!!!
Αυτά τα περίεργα έπρεπε να διαβιβάσω εγώ στον αρχηγό των Προοδευτικών , αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί έπρεπε να κάνω αυτή τη δουλειά, αφού πλέον είχε ανοικτή γραμμή με τον Μαρκεζίνη… … Του το επεσήμανα , αλλά βρήκε σαν πρόφαση το ότι θα ήταν στο Υπουργείο …για να πάρει την τελική έγκριση. !
Αλλά γιατί τέτοια βιασύνη και τόσο κατακλεισμιαία τηλεφωνήματα κατά το προηγούμενο βράδυ για ένα τόσο απλό πραγματάκι;
Δεν θυμάμαι αλλά έχω την εντύπωση ότι μου είπε στο τηλέφωνο, ότι η διαφήμιση, αγγελία της συνέντευξης θα αφορούσε και τους δυο μας. Δηλαδή θα εμφανίζονταν ως κοινή επιτυχία των Καλογερή- Βραχιολίδη.
΄Ισως αν και έχω πάντα λόγους να μην προτρέχω σε εξαγωγή συμπερασμάτων πριν ξεκαθαρίσουν τα πράγματα.
Βέβαια όπως έχω αναφέρει , όταν έμαθα ότι ο Καλογερής διέδιδε ότι είχε προσωπικώς εξασφαλίσει συνέντευξη από τον Μαρκεζίνη, πήρα τα ανάποδά μου κι άρχισα κι εγώ να διοχετεύω ήδη σε ξένους διπλωμάτες, και ξένους δημοσιογράφους τα περί επικείμενης δημοσιογραφικής βόμβας που ετοίμαζα …
Διατηρώντας την πρώτη (αν δεν κάνω λάθος) τη μοναδική, διπλωματική στήλη στον ελληνικό τύπο, και όντας ο ίδιος και ξένος ανταποκριτής (μέλος της ΄Ενωσης Ξένων Ανταποκριτών) είχα την ευκαιρία καθημερινής επικοινωνίας με τους διπλωμάτες κι άρα μπορούσα άνετα να ρίχνω τη φόλα …περί Μαρκεζίνη. Στόχος ένας: Να παρεμποδίσω πάσαν απόπειραν καπήλευσης της δικής μου πρωτοβουλίας από όποιονδήποτε τρίτον και εν προκειμένω από Κώστα Καλογερή.
΄Ετσι μέσα σε λίγες μέρες η τακτική μου αυτή εμφανίζει αρκετούς καρπούς. ΄Ητοι, έχει δημιουργηθεί μεταξύ των πολιτικοδημοσιογραφικών κύκλων ένας τεράστιος θόρυβος … με αντικείμενο την μη ληφθείσα ακόμη συνέντευξη Μαρκεζίνη. Δεν παραγνωρίζω πως στη διάδοση της φημολογίας , θα έβαλε και το χεράκι του κι ο ίδιος ο Μαρκεζίνης…
Αυτή η φημολογία, με την ανακύκλωσή της θα έφθανε και στα αφτιά των Καλογερή –Μαρκεζίνη… Προσωπικά δεν μου καιγότανε καρφί, αλλά όφειλα στον εαυτό μου τέτοιες ίντριγκες… Αφού έτσι το θέλησαν… εγώ δεν ήταν δυνατόν να κάτσω με σταυρωμένα χέρια… Εξάλλου έχω πολλές διασυνδέσεις , απολαμβάνω εκτίμησης .. Το θέμα ήταν να μην ανοίξω το στόμα μου… Και το άνοιξα εγκαίρως και δεόντως.

Στις 10 το πρωϊ επικοινώνησα με τον Μαρκεζίνη και του ανέφερα τις νεότερες εξελίξεις. Ο διάλογος μας κατά πιστή απομαγνητοφώνηση έχει ως εξής. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον μια και αποκαλύπτονται οι βαθύτερες επιδιώξεις του Αρχηγού των Προοδευτικών…
–ΒΡΑΧΙΟΛΙΔΗΣ : Τα σέβη μου κ. Πρόεδρε…
ΜΑΡΚΕΖΙΝΗΣ: Ε, τι γίνεται;
ΒΡΑΧ: Πώς τα πάτε;
ΜΑΡΚ: Εσύ να μου πεις…
ΒΡΑΧ: Η Συνέντευξή σας πέρασε από πολλές οδυνηρές φάσεις…
ΜΑΡΚ: Μα ο κ. Καλογερής μου είπε ότι ο πρωθυπουργός την βρήκε …εν τάξει και την υπέγραψε.
ΒΡΑΧ: Το πρόβλημα δεν είναι ο πρωθυπουργός αλλά το περιβάλλον του, που τρομοκρατήθηκε από την διαφημιστική καμπάνια της συνέντευξης … σας!
ΜΑΡΚ: Μα τι πράγματα είναι αυτά. Με τη συνέντευξη η εφημερίδα θα είχε καταπληκτική κυκλοφορία .. Θα έφθανε ίσαμε 500.000 φύλλα!
ΒΡΑΧ… Τώρα η καμπάνια θα περιλαμβάνει όλα τα Μ.Μ.Ε.
ΜΑΡΚ: Και το ραδιόφωνο δηλαδή;
ΒΡΑΧ: Ασφαλώς ναι…
ΜΑΡΚ: ΄Εμαθα ότι ζητάτε συνεντεύξεις και από άλλους…
ΒΡΑΧ: Εγώ προσωπικά;
ΜΑΡΚ: Ναι εσείς,…..
ΒΡΑΧ: Δεν νομίζω να έχω κάνει τέτοια ενέργεια….

Παραμύθια. Αλλά τι να κάνω … ΄Ετσι το παίζει… έτσι θα το παίξω κι εγώ. Πού ακούστηκε το θέωρημα … « θα σου δώσω συνέντευξη… αν δεν πάρεις κι από άλλους»… Νοοτροπία ανδρός. Γίνονται τέτοιες απαγορεύσεις προς δημοσιογράφο; Κι όμως έγιναν από τον εκλαμπρότατο Μαρκεζίνη!

(Παρένθεση: Ποιος αποκάλυψε στον Σπύρο Μαρκεζίνη, ότι ζητάω συνεντεύξεις κι από άλλους πολιτικούς;. Το έχω καταγράψει ήδη. Πληροφοριοδότης του ήταν ο τ. πρωθυπουργός Στέφανος Στεφανόπουλος, ο οποίος παρά την υποσχετική του να μην ομιλήσει για τη συνάντησή μας, αυτός… του καλού καιρού τα είπε όλα στον Μαρκεζίνη.
Πάντως-σημειώνω- δεν είναι δυσάρεστον .Ο Μαρκεζίνης θέλει να παίξει ηγετικό ρόλο σε μια δύναμη εναντίον της κυβέρνησης! Μου είναι αδιάφορες οι προσωπικές φιλοδοξίες οιουδήποτε. Αντιμετωπίζω τα πάντα με δημοσιογραφικό κριτήριο. Μ΄ενδιαφέρουν εξίσου οι απόψεις όλων των πολιτικών δυνάμεων .Δεν είμαι διατεθειμένος να παίξω το χαρτί κανενός ιδιαιτέρως. Φυσικά αυτή την αρχή την αντελήφθηκε ο Μαρκεζίνης και προσπαθεί ότι είναι δυνατόν να εξασφαλίσει πόντους για τον εαυτό του. …
Συνέχεια … απομαγνητοφώνησης:

ΜΑΡΚ: Εν πάση περιπτώσει, αφήστε εσείς να δημοσιευθεί η συνέντευξη την Κυριακή και πείτε μου να σας βοηθήσω εγώ , διότι αυτοί (οι άλλοι πολιτικοί) ρωτάνε εμένα . Διότι αν δεν κάνω εγώ κάτι, …δεν κάνουν τίποτε οι άλλοι…
Περίεργα πράγμα. Από ποιόν ζήτησε βοήθεια ο Βραχιολίδης και θα ζητούσε από τον Μαρκεζίνη;Περίεργες νοοτροπίες… Ποιος μπορούσε να με βοηθήσει και εις τι… και πώς; Δεν χρειαζόμουν δεκανίκια.. ΄Ισως αυτό είναι το λάθος μου αλλά κυρίως η αρετή. ΄Ο,τι θέλω –δημοσιογραφικά- το διεκδικώ μόνος μου… Τι μου έλεγε αυτός… Του απάντησα:
ΒΡΑΧ: Κύριε πρόεδρε, τις σκέψεις μου τις γνωρίζετε , δεν έχει γίνει τίποτε προς την κατεύθυνση αυτή … (δηλαδή της επικοινωνίας μου με άλλους καταψυγμένους πολιτικούς)!
Ψευδολογία φυσικά, αλλά αν επέμενε είχα άμεσες και μη διαψεύσιμες απαντήσεις.
Παράδειγμα: μπορεί να έλεγε ότι χθες με τηλεφώνησε ο Στεφανόπουλος…
–Δεν ξέρω θα του έλεγα… Άρχισα την εκστρατεία πολιτικοποίησης της χούντας κι έχω ήδη κάνει πολλές επαφές προ πολλού με πολλούς συναδέλφους σας… Μπορεί ο κ. Στεφανόπουλος να σας πει μετά βεβαιότητας ότι χθες συναντήθηκα μαζί του , ή προ πολλού καιρού και πριν από σας; Μην μπορώντας βέβαια να αποδείξει την εκδοχή αυτή ..συνέχισε:
–ΜΑΡΚ: Τότε, χαίρω πάρα πολύ. Αλλά εν πάση περιπτώσει αν πάντως θέλετε τίποτε εγώ … θα σας βοηθήσω περισσότερο! Εγώ εσάς ξέρω μόνον…

Τι παραμύθια μου έλεγε; Τι να θέλω; Ποιος του είπε ότι ήθελα κάποια βοήθεια; …την ώρα που εγώ πάσχιζα να τον βοηθήσω; Παλαβά τα πράγματα με πολιτικούς που έχουν λοφίο στην κεφαλή! Τους έχω φάει στη μάπα αλλά και τους έχω δουλέψει αγρίως… Δεκάδες οι βιογραφίες που έγραψα γι αυτούς… Συμπαθείς μεν αλλά …τενεκέδες δε!
Και εξήγησε:
ΜΑΡΚ: Δεν μ΄αρέσει να γίνει αναγγελία σειράν συνεντεύξεων. Εάν θα πάμε έτσι… εν συνεχεία… σε συνεντεύξεις με Στεφανόπουλο ή άλλους πολιτικούς , εγώ θα βοηθήσως ιδίως εσάς … αλλά θα είναι κάτι ξεκάρφωτο … όχι σε συνέχεια , σε σειρά συνεντεύξεων!
Βασικά ξεκάρφωτα όλα που έλεγε. Εγώ ο αφελής έδινα μια μάχη για τον απεγκλωβισμό της χώρας από τη δικτατορία, κι αυτός μου έλεγε άρες μάρες κουκουνάρες! Να γιατί έχω πει ότι οι πολιτικοί είναι …καλλιτέχνες… Ο Μαρκεζίνης νοιάζονταν για τη δική του εικόνα ενώ εγώ ο αφελής για την εικόνα της Ελλάς.
–ΒΡΑΧ: Ορισμένως δεν διαφωνώ μαζί σας… Διότι μια σειρά συνεντεύξεων… θα τρόμαζε το καθεστώς της χούντας…
ΜΑΡΚ: Το κυριότερο είναι ότι με τη συνέντευξή μου κατεβαίνει η έκπληξη… Κι αυτό εμένα με ικανοποιεί.
ΒΡΑΧ: Μετά από ένα μήνα θα ακολουθήσει …κι άλλη συνέντευξη…
ΜΑΡΚ: Δεν έχει σημασία ..Και μετά από μια βδομάδα ας γίνει ..Δεν έχει σημασία , εγώ θα σας βοηθήσω αμέσως… Έπειτα μετά τη δική μου συνέντευξη … έχω να μιλήσω και για άλλα δύο θέματα … Άμα πιάσει η πρώτη…μετά βλέπουμε!
ΒΡΑΧ: Θα πιάσει κ. Πρόεδρε…
ΜΑΡΚ: Ναι κι εγώ αυτό πιστεύω… Θα πιάσει σας λέγω το εξής: Το τι έχω τραβήξει από χθές και σήμερα… εγώ το ξέρω μόνον. ΄Όλα τα ξένα πρακτορεία με τηλεφωνούν, άλλοι δημοσιογράφοι… έχω τρελλαθεί!
ΒΡΑΧ¨ Καλά πως έχει κυκλοφορήσει η πληροφορία για την συνέντευξη;
ΜΑΡΚ: ΄Ετυχε να πάω σε δύο πρεσβείες, στην Πολωνική και Αιθιοπική Μου ζητάνε να τους μιλήσω για ένα σωρό… Με έχουν τρελλάνει… Θέλουν να κάνουν σχόλια στις εφημερίδες του εξωτερικού … Μετά έχουμε τις ελληνικές εφημερίδες.
**Η ΒΡΑΔΥΝΗ με γράμμα της μου ζητάει συνέντευξη…
**Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ το ίδιο… πάει έχω τρελλαθεί! Τι μπελάς κι αυτός που μου έβαλες κ. Βραχιολίδη… ΄Αστο όμως…το απολαμβάνω!
Τους απαντώ σταθερα:
 Κύριοι, μην παιδεύεστε: ΄Εχω κάνει δήλωση μέσα στη συνέντευξη με τον Βραχιολίδη…όπου λέγω ότι μου ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΑΝ, το αλογόκριτον Κι αυτοί απαντούσαν …πως κι οι ίδιοι μπορούσαν να το εξασφαλίσουν….
 Δεν μπορούσα να το ξέρω. ΄Ηρθε ένας άνθρωπος , ο Βραχιολίδης εδώ και μου είπε ΝΑΙ… Εξασφαλίζει τον όρο μου! Εγώ δεν κάνω διακρίσεις.
ΒΡΑΧ:…Εχει γίνει τόση φασαρία χωρίς καν να δημοσιοποιηθεί η συνέντευξη σας κ. Πρόεδρε;

ΜΑΡΚ: Μα σας λέγω , αν γίνει η δέουσα διαφήμιση θα γίνει κάτι το εκπληκτικό!
Το 1963 Η ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ πήρε 270.000 ΦΎΛΛΑ…Αν εσείς ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΕ ΤΟ ΘΈΜΑ όπως ΠΡΈΠΕΙ θα γίνει κάτι το καταπληκτικό. Το αποτέλεσμα θα είναι ότι τα μεν καλά για την Επανάσταση είναι μεγάλα, τα δε κριτικά τα καταλαβαίνουν λίγοι Η κριτική αφορά λίγους, ενώ τα μεγάλα αφορούν τους πολλούς!…Καταλαβαίνετε… ακολουθώ τη … συνταγή σας κ. Βραχιολίδη.
ΒΡΑΧ: Ξεκίνησα ,κ. Πρόεδρε την προσπάθεια αυτή για να βγει η χωρα σε ξέφωτο. ..΄Όχι βέβαια για την αύξηση της κυκλοφορίας της εφημερίδας που εργάζομαι και ποσώς δεν με ενδιαφέρει. .. Το αντικείμενό μου δεν είναι η κυκλοφορία… αλλά αν μπορούμε , ως χώρα… να βγούμε σε ξέφωτο…
ΜΑΡΚ: Πάντως θα γίνει πολύ μεγάλη επιτυχία …με τη συνέντευξη!
Και στη συνέχεια κοπανάει ο Σπυρέτος: «Θα σας βοηθήσω ,εν συνεχεία σε ό,τι θέλετε ευχαρίστως!»
Ρε για κοιτάξτε εμμονή! …Να με βοηθήσει! … Αισθανόμουν με τις βλακείες αυτές περίπου ως αναξιοπαθής!. Τέτοια άποψη είχε για τους δημοσιογράφους; ΄Ότι χρήζουν βοήθειας ; Εις τι θα με βοηθούσε για να λάβω … τις άλλες συνεντεύξεις;… Ποιος τελικά βοηθάει ποιόν;… Ο πολιτικός τον δημοσιογράφο ή το αντίστροφο συμβαίνει; Ε, μάλλον ο Σπυρέτος… είχε παλαβώσει! Και δεν ήταν ο μόνος φυσικά… Οι πολιτικοί πάσχουν από τέτοια εφύδρωση, διούρηση! …Και εξακολουθεί να το επαναλαμβάνει σε ενοχλητικό βαθμό!
ΜΑΡΚ: Θα σας βοηθήσω στη συνέχεια… Ευχαρίστως …σε ό,τι θέλετε!
ΒΡΑΧ: Μην ανησυχείτε για τις άλλες συνεντεύξεις… πάντως…
ΜΑΡΚ: ΄Όχι… το λέω …για να μη μπερδευτούν….Εγώ έρχομαι ως μπουλντόζα … να ανοίξω πόρτα …αγαπητέ μου! Θα της κάνω διαφήμιση –την κυβέρνηση-με τη συνέντευξη… Θα της κάνω καλό…
ΒΡΑΧ: Ακριβώς αυτό δεν στοχεύω; Είστε ο μόνος που μπορεί να ανοίξει αυτήγ την πόρτα κ. Μαρκεζίνη.
ΜΑΡΚ: Το ξέρω αγαπητέ μου. Εγώ καταλαβαίνω αυτή την κυβέρνηση .

Στο σημείο αυτό τελειώνουν τα βασικά της τηλεφωνικής μας-μαγνητοφωνημένης- επικοινωνίας μας . Φαίνεται πάντως ολοκάθαρα πόσο πολύ ο Μαρκεζίνης ανησυχεί για τη σειρά συνεντεύξεων που έχω προγραμματίσει με άλλους επιφανείς πολιτικούς… Αλλά από την άλλη μεριά εγώ γνωρίζω ότι η εφημερίδα μου, δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της πρωτοβουλίας μου, διότι οργανωτικά δεν έχει τα εχέγγυα και μοιάζει περισσότερο με μπουλούκι περιφερόμενου θιάσου. Καλά είναι γνωστόν βέβαια πως λειτουργούν οι ελληνικές εφημερίδες… Αεριτζίδικα γενικώς και ειδικώς.

Οι ζυμώσεις συνεχίστηκαν μέχρις αργά το βράδυ, χωρίς αποτέλεσμα . Ο Παπαδόπουλος αργεί να δώσει το «οβερ»… Οπότε οι ισχυρισμοί του Κ.Καλογερή έως στιγμής προδίδουν απύθμενη επιπολαιότητα τουλάχιστον.
Μαθαίνω πάντως ότι η περιπέτεια της συνέντευξης έχει γίνει βούκινο και στο εξωτερικό.΄Ηδη η ελληνόφωνος εκπομπή της Ντόϊτσε Βέλλε, προανήγγειλε το γεγονός… που ακόμη όμως να γίνει γεγονός…
Ακούω δε και το άλλο ανέκδοτο πως δα ο Μαρκεζίνης μόνος του επεδίωξε να δώσει τη συνέντευξη … Αυτή πληροφορία φέρει σαν πηγή τον Κ.Καλογερή, μου λένε. Δεν το αποκλείω…

25 ΙΟΥΛΙΟΥ 1969
Σήμερα πρωϊ είχα συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Τύπου, τον Δημήτρη Ζαφειρόπουλο.
«–Να σου πώ, μωρέ Τόλιους Βραχιόλιους, …ο πρωθυπουργός κάθε άλλο φαίνεται ευχαριστημένος με τη συνέντευξη. Ο Καλογερής νομίζει ότι εγώ καθυστερώ να δώσω το όβερ … Ουδέν αναληθέστερον. Μάλιστα χθες ήταν έτοιμος να αρχίσει τη σχετική διαφήμισή της, ενώ ακόμα η συνέντευξη δεν είχε διαβαστεί από τον Πρωθυπουργό!»

Είναι φανερό ότι βρισκόμαστε σε μπλοκάρισμα , προφανώς λόγω αστόχων χειρισμών από μέρους του διευθυντού της ΝΕΑΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ… ΄Ολον αυτόν τον καιρό πια μας παραμυθιάζει; Δεν καταλαβαίνω… Μπορεί να δουλεύει εμένα, τον Μαρκεζίνη διαδίδοντας ότι είχαμε στο τσεπάκι τη συνέντευξη και την έγκριση της χουντικής κυβέρνησης περί δημοσίευσής της αλογόκριτα; Ρε που έχω μπλέξει! Τόση αφροσύνη;….
Μόλις πριν από λίγο πληροφορήθηκα ότι ο Καλογερής έστειλε-τάχα- τελεσίγραφο στην Κυβέρνηση πως αν δεν έχει την έγκριση, θα αναστείλει ΑΥΡΙΟ την έκδοση της εφημερίδας… Δραματικές …καταστάσεις μέχρι αστειότητας! Και μάλιστα από τον Καλογερή, έναν ταπεινό, αγαθό και μηδέποτε διακριθέντα για παλληκαριές…Παραμύθια της Χαλιμάς
Αμφιβάλλω ότι θα τηρήσει την υπόσχεσή του . Οι επιπολαιότητές του είναι εξοργιστικές.
Πάντως η βοή για την αναμενόμενη δημοσίευση της αποκλειστικής συνέντευξης Μαρκεζίνη, ολοένα και ογκούται στο εσωτερικό της χώρας και στο εξωτερικό.

ΤΕΛΙΚΑ …ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ!

Αργά το βράδυ (11.30) ήρθε το μαντάτο. ..και ο τερματισμός της κουραστικής για μένα …σε μένα της ιστορίας μιας συνέντευξης… ΄Εληξε τυπικά κι έληξε άδοξα! Η χούντα απαγόρευσε τη δημοσίευσή της.! Δόξα τω Θεώ!
Την ίδια στιγμή, στα γραφεία της εφημερίδας (Πανεπιστημίου 56) επικρατούσε ατμόσφαιρα θριάμβου . ΄Ολοι εφαίνοντο χαρούμενοι. Απείχα από τα χαζοχαρούμενα , ήμουν ο μόνος που ήξερα καλά, κι ήμουν απομονωμένος στο γραφείο μου με σκυφτό κεφάλι.
Οι διαφημιστές σχεδίαζαν τα σλόγκαν … του αυριανού προφανώς θριάμβου…
Ένας συντάκτης ο καλός Σταμάτης Τσούτης μου έδωσε συγχαρητήρια… αλλά εγώ δεν καταλάβαινα γιατί γινόταν όλα αυτά…
Παράλληλα οι διαφημιστικές εταιρίες κατακλύζουν την εφημερίδα με καταχωρήσεις για το φύλλο της Κυριακής … για το ιστορικό φύλλο με τη συνέντευξη Μαρκεζίνη, που όμως δεν θα κυκλοφορήσει ποτέ!
Στις εντολές τους σημειώνουν:
–Η διαφήμιση που σας στέλνουμε θα καταχωρηθεί, υπό την προϋπόθεση ότι θα δημοσιευθεί η συνέντευξη Μαρκεζίνη… διαφορετικά αγνοείστε την εντολή μας!

Φαίνεται ότι ο Καλογερής θριαμβολογούσε άσκοπα τόσες μέρες. Τι μεσολάβησε και ο πρωθυπουργός δεν έδωσε την έγκρισή του; Από κωλοσφουγγάριους έλαβε την έγκριση κι άρχισε να πανηγυρίζει( ο Καλογερής) ; Να παραπλανά εμένα ή τον Μαρκεζίνη; Πώς δα ο πρωθυπουργός δεν έδωσε την έγκρισή του… όταν ο Καλογερής έλεγε ότι κιόλα… την είχε μονογράψει; Ποιος κορόίδευε ποιόν;
Γι αυτό κύριε αρχηγέ των Προοδευτικών …μη μπλέκεσαι με πίτουρα. Να συνομιλείς με ντόμπρους άνδρες… Μου ήθελες στο δικό μου πλάνο και τον Καλογερή. Φάτον τώρα στη μούρη. Βρε τάχω πει … «άλλο η μάνα κι άλλο η παραμάνα» … Τι να σου κάνουν οι Καλογερήδες , όταν εγώ τεκνοποιώ; Τσόντα θα είναι πάντα!
Κι όμως το είχα τονίσει κ. Πρόεδρε Μαρκεζίνη….
–Αρχίζω να φοβάμαι κ. Πρόεδρε, πως η συνέντευξη σας δεν θα δημοσιευθεί … Δεν φοβάμαι τον Παπαδόπουλο , αλλά όλους εκείνους που τον περιβάλλουν!

Κι ασφαλώς δεν δίνω ελαφρυντικά στον Παπαδόπουλο. Όλοι οι αρχηγοί έχουν …περιβάλλον… αλλά η τελευταία λέξη ανήκει σ΄αυτούς… Η συνέντευξη Μαρκεζίνη, όπως τη σχεδίασα , του άνοιγε ορίζοντες …κι αυτός το Τάλλας έκανε τα χούγια των μαλακοειδών του περιβάλλοντός του; ΄Η μήπως τελικά είναι και ο ίδιος μαλακοειδές;

Γράφω και πολλά άλλα στην ημερολογιακή αυτή αναφορά, αλλά είναι σχολιασμοί- εκτιμήσεις που δεν χρειάζεται να αναφερθούν… Προτιμώ να πάω στην επόμενη ημερομηνία:

26 ΙΟΥΛΙΟΥ 1969

Από μια πλευρά οι εξελίξεις πρέπει να με ικανοποιούν. Αποπειράθηκαν να υφαρπάσουν –δι ίδιον όφελος τους- δικό μου έργο. Την έπαθαν! Από τη άλλη έχουμε τον αγαθό Καλογερή, που ουδεμία επιτυχία δημοσιογραφική … του δεν γνωρίζω εγώ τώρα κι από την άλλη τον Μαρκεζίνη. Εδώ τα πράγματα έχουμε μια άλλη ιδιομορφία… Είναι σαφές και κατανοητόν πως οι συνεντευξιαζόμενοι επιδιώκουν , επιθυμούν, τη συνέντευξή τους να τη λαμβάνουν οι διευθυντές της έκδοσης, διευθυντές σύνταξης. Νομίζουν ότι αυτό παρέχει μεγαλύτερο … τάχα κύρος!… Τέλος πάντων… Ο Μαρκεζίνης αν και ευρύ μυαλό… δεν άντεξε στον πειρασμό να με πουλήσει… όταν εγώ ήμουν ο οδοστρωτήρας… Τέλος πάντων τι να κάνω… προηγείται ο διευθυντής σύνταξης, ενώ είμαι ένας συντάκτης απλός… Γι αυτό και τον βλέπω σχεδόν απολογητικά ότι «θα με βοηθήσει στο μέλλον» Μα τι λες μωρέ Καραμήτρο; Σε τα ποιόν τα λες αυτά; Τα είπε εν τούτοις… Κι άρα δεν μπορώ να αποκλείσω τη συνέργεια του Μαρκεζίνη… στη φάρσα αυτή!… Να θέλουν τον πρωταγωνιστή να τον καταστήσουν …κομπάρσο…
Το χαζό σενάριό τους δεν φτούρησε. Τα έπλεξα έτσι ώστε να μην έχουν δυνατότητες να με αγνοήσουν… Εγώ ήμουν ο μαέστρος. Κι έτσι αισθάνομαι, τι να κάνουμε… Εγώ δεν έστησα τη σκηνοθεσία, το σενάριο; Και θα μου το αρπάξουν οι ηθοποιοί μου; Αν είναι δυνατόν! …Μα δεν χαμπαρίζω με τέτοιες αθλιότητες … κύριε –ειδικά- κ. Μαρκεζίνη. Θα γίνει αυτό που δρομολόγησα εγώ και κανείς άλλος! ΄Η δεν θα γίνει τίποτε!
Το στόρυ τους (αλήθεια ποιο;) δεν τσούλήσε… με όλα τα κολπάκια που επινόησαν! Τους έκοψε –ευτυχώς- το βήχα η χούντα.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ της συνέντευξης!

Εν τούτοις δεν μπορώ να χαίρομαι. Η μη δημοσίευση της συνέντευξης Μαρκεζίνη αποκλείει πολλές ελπίδες για το πολιτικό μέλλον της Ελλάδας!
Και το ατύχημα: Η απαγόρευση εκδόθηκε την στιγμή που οι χουνταίοι κυβερνώντες φλυαρούν να επιτρέψουν κάποια μορφή ελευθεροτυπίας στο …μέλλον!

Ο κ. Μαρκεζίνης σήμερα μου είπε:
–Του την έφεραν του Καλογερή… οι Κυβερνώντες. Αντέδρασαν οι άλλες εφημερίδες … εμένα βέβαια …πολιτικώς με ωφέλησε η ιστορία!
Τώρα το κατάλαβες ρε Καραμήτρο;

Με δυο λόγια ο Μαρκεζίνης αποδίδει το ναυάγιο της συνέντευξής του σε συνωμοσία των εφημερίδων , οι οποίες τρομοκρατηθείσες από την προδιαγραφόμενη τεράστια επιτυχία της ΝΕΑΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ εκίνησαν τον παρασκηνιακό μηχανισμό τους με αποτέλεσμα να μη δημοσιευθεί η συνέντευξη. Ορισμένως δεν απορρίπτω αυτήν την εκδοχή. Είναι γνωστές οι άθλιες λοβιτούρες των εκδοτικών συγκροτημάτων… Αρρωσταίνουν, όταν κάποια αντίπαλος εφημερίδα εξασφαλίζει κάτι το ιδιαίτερον. Σφάζονται προκειμένου να το θάψουν!…Η αγία δημοσιογραφική οικογένεια! Δυστυχώς έτσι γίνεται!

Αλλά πώς να το κάνουμε μου λιγάκι υπερβολικός αυτός ο ισχυρισμός. Δεν παραβλέπω βέβαια την κάποια δραστηριότητα των εφημερίδων…όχι να παρεμποδίσουν της εξέλιξη των γεγονότων… Η συνέντευξη υποτίθεται ότι …έτρεχε… είχε δρομολογηθεί … Τι να παρεμποδίσουν και πώς; Η χούντα είχε το πάνω χέρι. Κι αν επιθυμούσε η συνέντευξη να δει το φως της δημοσιότητας, δεν είχε παρά να το επιβάλλει.
Επί της απλής κι εύλογης αυτής απορίας μου, πληροφορήθηκα ότι:
–Η κυβέρνηση , από της παρελθούσης Τρίτης έδωσε την συγκατάθεσή της για τη δημοσίευση. Η ανάγνωσή της έγινε παρουσία Παπαδόπουλου, Παττακού και Πατίλη .. Με αναγνώστην μάλιστα τον ίδιο τον Παττακό! Κι ευρέθσαν άπαντες σύμφωνοι!

Μα κατά τους ισχυρισμούς του Καλογερή, που φαίνεται ότι τα έχει κάνει σαλάτα με τους χειρισμούς του, … του είπε …τάχα μου ο πρωθυπουργός ότι κάπου σκάλωσε η συνέντευξη και ότι δα παρακάλεσε να μετατεθεί η δημοσίευση κάπου εις το μέλλον…
Η μετάθεση αυτή όμως δεν είναι επιθυμητή στον Μαρκεζίνη. ..ο οποίος επιμένει:
–Ή θα δημοσιευθεί αύριον η συνέντευξη ή ποτέ!
Αντρίκια και καθαρή θέση. Κι απορώ ακόμα πως ο Καλογερής ..που υποτίθεται –αμφιβάλω- ότι συναντήθηκε με τον Παπαδόπουλο δεν του αντέτεινε σθεναρά :
–Κύριε πρωθυπουργέ… εμείς επί τόσον χρόνον αγωνιζόμαστε για το κύρος της κυβέρνησης… Εκτιθέμεθα στα όμματα του Μαρκεζίνη, προς τον οποίον εξασφαλίσαμε το αλογόκριτον. Τι είσαστε επί τέλους κυβέρνηση θίασος; Θα μπορούσε να το πει χωρίς κανέναν κίνδυνο…Μα ήταν κατά φύση δειλός άνθρωπος. Θα μπορούσε να έχει σε τέτοιες συναντήσεις κι εμένα δίπλα του… Αλλά δεν το έπραξε, διότι δρώντας υστερόβουλα, καταλάβαινε το μέγεθος της πρωτοβουλίας μου κι ήθελε προσωπικώς να επωφεληθεί…..χωρίς εμένα! Φαιδρότητες! Κοντοθορισμοί!

Κάνω πολλές υποθέσεις…Σχεδόν δεν πιστεύω τίποτε από τα παραμύθια που σερβίρει ο Καλογερής. Αν ο Παπαδόπουλος, είχε εγκρίνει τη συνέντευξη, θα την είχε μονογράψει όπως αρχικά ισχυρίστηκε ο Καλογερής… Υποπτεύομαι –και δεν θέλω να το πιστέψω ωστόσο- ότι ο Παπαδόπουλος δεν είναι σύμφωνος με τη συνέντευξη Μαρκεζίνη, παρά τα σημαντικά ατού για την εγκλωβισμένη δικτατορική κυβέρνησή του.
Ρε που έμπλεξα με τα πίτουρα και τους μικρόνοες. Είχα και πάντα έχω τη δυνατότητα να δρω μόνος. Αλλά τη συγκεκριμένη στιγμή δεν ήτο εφικτό. Όφειλα να ενημερώσω τη διεύθυνση της εφημερίδας μου…για τη σχεδιαζόμενη συνέντευξη που ωστόσο είχα ήδη δρομολογήσει και το μόνο που έλλειπε ήταν η εγγύηση της κυβέρνησης ότι ο Μαρκεζίνης δεν θα λογοκριθεί. (Απαράβατος κι ορθός ο λόρος του). Αυτό ζήτησα από τον Καλογερή, τα υπόλοιπα τα είχα κανονίσει , έτοιμα, πακέτο. Δεν μπορούσα να δράσω διαφορετικά.
Ναι αισθάνομαι εξαιρετικά θυμωμένος μαζί μου… κυρίως. Δεν μ απασχολεί κανένας Καλογερής και κανένας Μαρκεζίνης… Συνηθίζω να λέω πως εγώ δεν πέφτω σε λακούβες, αλλά είναι ολοφάνερο πως έπεσα σε μεγάλο χαντάκι, εξ αιτίας κυρίως της επιπολαιότητας του Κώστα Καλογερή! Του έδωσα στο χέρι μια δημοσιογραφική μπόμπα, αλλά δεν ήξερε πώς να την απασφαλίσει … Οικτηρίζω τον εαυτόν μου…σχεδόν με αποστροφή!

28 ΙΟΥΛΙΟΥ 1969

Τώρα πια όλα έχουν απλοποιηθεί! Ο Καλογερής σήμερα το μεσημέρι-λέει ότι είδε τον πρωθυπουργό! Απίθανον! Πλέον δεν πιστεύω ό,τι κι αν ισχυρίζεται ο αφελής!
Η συζήτησή τους , λέει ότι κράτησε μιάμισυ ώρα … Ούτε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ να ήταν… Σε ποιόν λέει αυτά τα παραμύθια ο ανόητος; Στον διπλωματικό συντάκτη του …και την πιο γνωστή υπογραφή της εφημερίδας του;
Ας είναι … έχω την αρετή να ακούω… Και τον άκουσα να λέει πως είναι χαρούμενος …από την συνάντηση με τον Πρωθυπουργό!
Χαρούμενος από τη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό ! …Γιατί είχε την τιμή της συνάντησης! Θεέ και κύριε… Η υπόθεση είναι για κλάματα!
Σύμφωνα με τους νεότερους ισχυρισμούς του Καλογερή… ο Παπαδόπουλος έδωσε εντολή από την παρελθούσα Τετάρτη, να μη δημοσιευθεί η συνέντευξη …
Ό,τι βλακεία του κατεβαίνει λέει! Θολή η κατάσταση.
–Έχω τη γνώμη ότι ψεύδεται ο Παπαδόπουλος, μου λέει ο Καλογερής. Γιατί ο Πατακός ισχυρίστηκε ακριβώς το αντίθετο…
Ποιος λέει ψέματα και σε ποιόν; Οι χουνταίοι ή ο αφελής Καλογερής; Που δεν μπορεί να διαχειριστεί μια απλή συνέντευξη;

Ας μην ψαχνόμαστε. Νομίζω ότι τον δουλεύουν οι της κυβέρνησης τον Καλογερή. Παίζουν κρυφτούλι μαζί του…Είδες τι παθαίνεις Κώστα, όταν πάς να παίξεις ζιγκ-ζαγκ… ΤΕΘΛΑΣΜΈΝΑ ; Αυτό είναι όλο!΄Ετσι είναι τα πράγματα.

Στο μεταξύ οι εφημερίδες και τα ραδιόφωνα του εξωτερικού θορυβούν… για το ναυάγιο της μη δημοσίευσης της συνέντευξης Μαρκεζίνη. (ΤIMES Λονδίνου , -28-7-)Dooge Welle, B.B.C κ.λ.π.
Σημειώνω: Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα με την άδοξη συνέντευξη Μαρκεζίνη. Σύντομα, παρά τον περίεργο θόρυβο που προκλήθηκε στο παρασκήνιο, λόγω κακών χειρισμών του διευθυντού της εφημερίδας που υποτίθεται ότι θα φιλοξενούσε…

ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ… ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ!
Το ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΌ μου για την υπόθεση αυτή σταματάει εδώ. Οι επιπολαιότητες Καλογερή είναι καταλυτικές που δεν ευοδώθηκε … το δημοσιογραφικό στόρυ.
Ενεπλάκη χωρίς ουσιαστικό λόγο στην υπόθεση, αλλά από προσωπικές αδυναμίες. Αποπειράθηκε να υφαρπάσει κάτι που δεν του ανήκε. Να πουλήσει εν άλλοις λόγοις μούσι στη χούντα πως αυτός γνοιάζεται… γι αυτή! Χαζά πράγματα, αλλά όπως φαίνεται στο ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ μέρα-με τη μέρα , έτσι έχουν τα πράγματα. Διότι :
Α) Η δική μου πρωτοβουλία υπήρξε πεντακάθαρη σε όλα της τα σημεία.
Β) Συμφώνησε απόλυτα ο Σπύρος Μαρκεζίνης και γι αυτό δέχθηκε να παραχωρήσει τη αποκλειστική συνέντευξη…
Γ) Συμφώνησε αρχικά και ο Παπαδόπουλος. Δικτάτωρ ήτανε, τι να φοβηθεί; Τις κρίσεις ενός πολιτικού επιφανούς μεν, αλλά με μια απόφασή του μπορούσε να τον κάνει με τα κρεμυδάκια…
Δ) Συμφώνησε ασμένως και ο διευθυντής της εφημερίδας Κ. Καλογερής…
Άρα όλα έπρεπε να τρέξουν ρολόϊ…όπως τα είχα σχεδιάσει!
Και σήμερα τι βλέπω… πως… ΟΛΑ έγιναν ένα ναύγιο;… Μηδέν!
–Τι ώθησε τον Παπαδόπουλο να απαγορεύσει τη δημοσιοποίηση της συνέντευξης, αφού συμφωνούσε με το πνεύμα της…
Ο Μαρκεζίνης με τις απόψεις του, δεν κλόνιζε τη χούντα, την ενίσχυε πολιτικά.!
Κι αυτό γινόταν για πρώτη φορά… αφού οι πάντες εσωτερικά και εξωτερικά λοιδωρούσαν τη χούντα. ΄Οφειλε τη συνέντευξη να την δεχθεί ως δώρον εξ ουρανού…
Αμ δεν τσούλησε το πράγμα έτσι… Πληροφορούμαι πως κάποιοι ανεγκέφαλοι του περιβάλλοντος του Παπαδόπουλου τον φρέναραν… στενόμυαλα. Πάει καλά… και δεν τα βάφω μαύρα!
΄Όμως στις σελίδες αυτού του ημερολογίου, βλέπω και τις τελευταίες μου σημειώσεις… μακράν βέβαια των προηγούμενων ημερομηνιών…

19-Οκτωβρίου 1969!

Η συνέντευξη Μαρκεζίνη δημοσιεύεται σήμερα από τη ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ . Ξαφνικά χωρίς προδιαφήμιση, χωρίς φωτογραφία του Μαρκεζίνη! Χωρίς τις δικές μας…και χωρίς τα ονοματά μας. ΄Ετσι γενικώς ανώνυμα!
Πριν από λίγες μέρες η χούντα αποφάσισε την κατάργηση της λογοκρισίας.
–Εμπρός λέω στον Καλογέρη, τώρα είναι η ευκαιρία να βγάλουμε από συρτάρι τη συνέντευξη του Σπυρέτου. Δεν χρειάζεται πλέον καμιά έγκριση από Παπαδόπουλου και λοιπούς κωλοσφουγγάριους! Το βαράμε κι ό,τι γίνει!
–Μα ο Μαρκεζίνης ..όπως ξέρεις μας το έχει απαγορέψει…. Υπογράμμισε ο Κ. Καλογερής…
–΄Εχεις δίκαιο, αλλά αναλαμβάνω εγώ τον ρίσκο… της μη τήρησης της δεοντολογίας!.. Αλλού είναι το θέμα. Να προκαλέσουμε τη χούντα ώστε να αναβλέψει…Να δει ό,τι μπορεί να περάσει σε άλλες πολιτικές φάσεις. Ο Μαρκεζίνης προσφέρεται! Τη δεοντολογία θα σκεφτόμαστε;
Ο Καλογερής, παρά το ότι τα είχε κάνει σαλάτα… μέχρι τώρα σδτάθηκε στο ύψος του.
–Συμφωνώ Απόστολε… πάμε… θα μπουμπουνίσουμε τη συνέντευτξη κι όποιος θέλει ας κουνηθεί.
Να γιατί έχω μιλήσει προηγούμενα ότι ο Καλογερής ήταν αγαθός… και έντιμος.Γι αυτό και τον αγαπούσα.

Προ της δημοσιοποίησης της συνέντευξης είχα μια επικοινωνία με τον διευθυντή της ΕΣΤΙΑΣ –της σοβαρότερης εφημερίδας της Αθήνας- κ. Κύρου, ο οποίος κάθετα μου είπε: (εκπροσωπών το Σπ.Μαρκεζίνη) ότι
–Τώρα πια η συνέντευξη δεν μπορεί να δημοσιευθεί ! Αυτή είναι η εντολή του Αρχηγού των Προοδευτικών!
Σε σύσκεψη που κάναμε στη ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, αποφασίστηκε –με δική μου ευθύνη- να δημοσιευθεί, ανεξάρτητα από τις δεσμεύσεις που μας έθετε ο Μαρκεζίνης…. Βλέπαμε τελικά πιο μακριά!
Κάναμε τελικά το σάλτο… Η συνέντευξη δημοσιεύεται σήμερα! ΄Ετσι κι όπως δημοσιεύεται… Παραβήκαμε τη δεοντολογία και τις δεσμεύσεις έναντι του Σπύρου Μαρκεζίνη… ασφαλώς… αλλά νομίζω ότι ανοίγουμε ένα παραθυράκι για τις πολιτικές εξελίξεις… στον χειμαζόμενο τόπο!

Κι αυτό έγινε. Λίγες μέρες μετά … ο Μαρκεζίνης έδειχνε ευχαριστημένος με την πρωτοβουλία μου και μας στη Νέα Πολιτεία… αλλά δεν παρέλειψε και να μου τα ψάλλει δεόντως… Χάρηκε με την αυθαίρετη πρωτοβουλία μου… αλλά έψεξε το αυθαίρετον… της παραβίασης της δημοσιογραφικής δεοντολογίας.
…Ας πάει και το παλιάμπελο… μουρμούρησα… Εχέσθηη φορβάς εν τοις αλωνίοις είπα!

Μερικές μέρες μετά ο Σπύρος Μαρκεζίνης …εκλήθη από τον χουντικό Παπαδόπουλο να αναλάβει τη πρωθυπουργία… αφού ο σοφός –Σπυρέτος- είχε την πρόνοια να ζητήσει και τη δική μου γνώμη, εμού του πρωταγωνιστή στις εξελίξεις αυτές!
Κατά τα άλλα τι να πω;
Το ημερολόγιο απλά κλείνει!
Μια παράκληση μονάχα… Μη βρίζετε κάποιοι από σας τον Μαρκεζίνη…(Δεν είχε καμιά σχέση με τη χούντα…) Δείτε την ημερολογιακή αφήγησή μου… και θα καταλάβαιτε! ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Ο ΔΡΑΣΤΗΣ της ανάμιξής του
Εγώ τον κίνησα… με το πνεύμα που έχω εξηγήσει… να μπεί στο πλέγμα της χούντας με την προσδοκία ότι θα έβγαζε τη χώρα από τα πλοκάμια της χούντας!
Και θα τον έβγαζε …αν δεν παρενέβαινε ο Αμερικανικός-πάντα άθλιος παράγων-
Ο Μαρκεζίνης και Παπαδόπουλος φαγώθηκαν από τους Αμερικάνους! Αυτό ας το έχουμε στο νιονιό μας… καλά κρατημένο!
Και για να το καταλάβαιτε… θεωρούμαι – από τότε- PERSONA NON GRATA για τις ΗΠΑ. Δεν επισκέφθηκα κι ούτε προτίθεμαι να πάω στην Αμερική, σ΄αυτό το θλιβερό κράτος!
ΑΠ.ΒΡΑΧΙΟΛΙΔΗΣ

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ… ΟΠΩΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ…

<

H πράγματι αυτή ιστορική συνέντευξη, με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες πτυχές αποσιωπάται από τον πολιτικό κόσμο. και τον Τύπο ειδικά. Δεν ήταν δημοφιλής μεταξύ τους ο Μαρκεζίνης, αν και όλοι αναγνώριζαν την πολιτική του οξύνεια… Τον λοιδωρούν πως ήταν χούντα κ.λ.π. Από πού προκύπτει αυτό. Η συνέντευξή του είναι πεντακάθαρη… Εμφανίζεται να είναι πολιτικά «διευκολυντικός» προς την στρατιωτική ηγεσία κάτι που ώφειλε να το κάνει αν θέλαμε η χώρα να βγει από το αδιέξοδο του πραξικοπήματος… Εξ άλλου κι ο ίδιος δεν φοβήθηκε να διαχωριστεί από τη χούντα… διακηρύσσοντας την ιδιότητά του ότι …ΕΙΝΑΙ δοτός πρωθυπουργός , …είπε δημοσίως.

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.