ΚΑΙ ΑΠΟ ΘΡΥΛΙΚΟΣ ΡΕΠΟΡΤΕΡ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΕΚΔΟΤΗΣ…

Η ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠ.ΒΡΑΧ

ΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ …ΤΙΜΗΣ ΕΝΝΕΚΕΝ

Το φωτογραφικό υλικό της ενότητας αυτής θα δημοσιοποιείται στα διακά…

Δεξιά το περίπτερο του Περιοδικού ΟΡΑΣΗ, παραχωρηθέν τιμής έννεκεν από το Σύλλογο Εισαγωγέων Οπτικών ειδών… Τιμής έννεκεν μεν αλλά κυρίως ..φοβίας έννεκεν …

Άγνωστο για ποιούς λόγους .. Ο Βραχ… τρόμαζε με τη γραφή του, με το ύφος του . Αυτό το ήξερε και το διασκέδαζε αρκούντως … ΄Ενας υπάλληλος του Γραφείου Τύπου και Δημοσίων σχέσεων του ΟΤΕ που διηύθυνε ο Απ.Βραχ.. του ζήτησε να τον παντρέψει… αλλά του εξομολογηθηκε ..”πως κατουριόταν από φόβο όταν έμπαινε στο γραφείο του!

Μιά μπακάλισα εκεί στο χωριό που έχει επιλέξει για τις …τελευταίες μέρες του, στος Αγιους Αποστόλους Καλάμου… .οταν πρωτομπήκες στο μαγαζί μου .. τρομοκρατήθηκα.. ! ΄Επρεπε να περάσει καιρός μέχρις ότου καταλάβω …

΄Οσοι ξέρουν τον Βραχιολίδη όλα αυτά είναι για γέλια…

Ωστόσο, υπάρχουν και οι άλλοι που έχουν άλλη άποψη, όπως αυτή της Μαρίας Λυχνού, της γνωστής οικογένειας ,-ο σύζυγός της ήταν γνωστός ναύαρχος), που σε ιδιόχειρο σημείωμά της αναφέρει και τα εξής.. που βέβαια μοιάζει για.. μελό, αλλά δεν έχει σημασία,εμείς το ξετρυπώσαμε και σας το δίνουμε.

Η κάτω φωτό είναι τεύχη από το περιοδικό ΟΡΑΣΗ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ:Η ΟΡΑΣΗ – album ΟΠΤΙΚΗΣ –

Από πολύ νωρίς είχε καταλάβει τη σημασία των ειδικών εκδόσεων και κυρίως ότι αυτές δεν έχουν πολλά ρίσκα και σχεδόν πάντα είναι κερδοφόρες . ΄Εκανε πολλές ανεπιτυχείς απόπειρες, όπως η ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΗΧΩ, ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ, κ.λ.π. Πεισματάρης όμως δεν εγκατέλειψε το πεδίο της ειδική ς έκδοσης .. Κι έτσι στα 1974 εκδίδει το περιοδικό album ΟΠΤΙΚΗΣ , σήμερα ΟΡΑΣΗ το οποίο και συνεχίζει να κυκλοφορεί και σήμερα, όπως άλλωστε και η εφημερίδα του, όπως άλλωστε και η εφημερίδα του ,ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ, που ίδρυσε το 1969.

Την εποχή εκείνη ο ειδικός τύπος βρισκότανε στα σπάργανα .Ωστόσο η ανάγκη της μετάδοσης και λήψης της χρηστικής πληροφόρησης εξαιρετικά έντονη. Ο Βραχιολίδης έπιασε το μήνυμα της εποχής και προχώρησε με την ΟΡΑΣΗ, το πρώτο στην Ελλάδα για την οπτική, το οποίο στη πορεία του έκανε πολλές τομές αναμορφωτικές στο επάγγελμα (εμπειρικό τότε) του οπτικού.

Τα δύο πρώτα τεύχη του περιοδικού (Μάϊος και Ιούνιος 1974) ..Τα βλέπετε άνω ενώ το τρίτο, είναι από τα τρέχοντα τωρινά.

Δεν ευτύχησε ιδιαίτερα οικονομικά, διότι τον καπέλωνε περισσότερο το δημοσιογραφικό σκέλος της προσωπικότητάς του κι όχι το εμπορικό. ΄Αλλωστε είναι γνωστό: “ Δώσε του Βραχιολίδη ένα κι αυτός θα το επιστρέψει στο διπλάσιο. Αυτό είναι το ένα … Το άλλο ήταν …

Ωστόσο με την έκδοση αυτή είχε εξασφαλίσει ένα καλό έσοδο ώστε να ζεί αξιοπρεπώς την οικογένειά του μαζί με το έσοδο από την ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ, πράγματα που το έδωσε την δυνατόττητα σιγά-σιγά να αποσυρθεί από την ημερήσια δημοσιογραφία και το πάθος του για ρεπορτάζ κι αποκλειστικότητες.  ( αυτό το Λινκ έχει πειραματικό χαρακτήρα PAZARI OPTIKON και δεν αφορά την παρακάτω αφήγηση

Είχε την τόλμη να πει “αει σιχτιρ “ , να πάρει το καπελάκι του και να ανεξαρτητοποιθεί πλήρως.

Εξ άλλου, δεν είχε και σε πολύ εκτίμηση το νιονιό των συναδέλφων του… και γι αυτό δεν είχε συνάψει ιδιαίτερες φιλικές σχέσεις εκτός από κανά δυό.

«Αρκετά δούλεψα , 15 χρόνια για τους άλλους, αρκετά ανέχθηκα τη στενοκεφαλιά τους .. Καιρός να στήσω τις δικές εξέδρες στον Τύπο… χωρίς να δίνω λόγο γιατί αυτό το έγραψα έτσι κι όχι αλλιώς… Ω, ναι τα έντυπά μου απευθύνονται σε λίγους , αλλά γι΄αυτό και η δημοσιογραφία είναι πιο αισθαντική και μαγευτική. Βλέπεις αυτό που σπέρνεις να βγάζει καρπούς”, είχε πεί.

ΤΟ VIDEO ALBUM

Η ΔΕΥΤΕΡΗ σε σημασία επιτυχίας έκδοσή του ήταν το VIDEO ALBUM. Τη δημιούργησε από θυμό και αντίδραση προς ορισμένες παραγωγές εταιρίες βιντεοκασετών. Η βιντεοκασέτα στην περίοδο 1985-1999 βρισκότανε σε μια έκκρηξη. ΄Ηταν μόδα. Υπήρχαν 4000 βιντεοκλάμπ, με τα ση να ανοίξουν κι άλλα. Από την μόδα παρασύρθηκε και η γυναίκα του Βραχιολίδη που τον έπεισε να ανοίξουν κι αυτο΄θ βιντεοκλάμπ. Δεν τον ενδιέφερε μεν, αλλά προκειμένου να συμπαρασταθεί στις ανησυχίες τις γυναίκας του, δεν της χάλασε χατήρι. Ανοίξανε ένα γωνιακό βιντεοκλάμπ, στην καρδιά των Εξαρχείων. Στην οδό Ανδρέου Μεταξά 2 ακριβώς κάτω από τα γραφεία του που ήταν λίγο πιο κάτω στο νούμερο 12…

Ιδέα δεν είχε ο άνθρωπος από βιντεοκλάμπ, αλλά τι να γίνει μια και μπήκε στο χορό, έπρεπε να χορέψει. Τηλεφωνόντας σε διάφορες εταιρίες παραγωγής βιντεοταινιών, σκάλωσε σε κανά δυό από αυτές οι οποίες του είπαν το εξής ανέκδοτο, έτσι το εξέλαβε και στη συνέχεια έτσι τους αντεμετώπισε…

— Για να σας δώσουμε τις νέες παραγωγές μας, έχουμε ως όρο να αγοράσετε και 70-100 άλλες ταινίες παλιοτέρων εκδόσεων… του είπαν αυστηρά…

–Με συγχωρείτε ..δεν κατάλαβα καλά… μου λέτε δηλαδή για να έχω στο μαγαζί μου τον ΒΕΤΕΡΑΝΟ ή τον ΡΟΚΥ , πρέπει να πάρω στο τροβά τις υπόλοιπες παλιές μαλακίες ;… Θέλω το καινούργιο μοντέλο της Φόλκσβάγκεν και μου λέτε δεν το αποκτώ, αν πρώτα δεν αγοράσω το μοντέλο του 1940… Ρε τι λέτε στην Ταγκανίκα είμαστε; Βρε ούστ . Εγώ ο αγοραστής θέτω όρους, όχι εσύ!

Κάπως έτσι είχε ο πρώτος διάλογος με τις εταιρίες audio visual, vedeosonic, video home, οι μεγαλύτερες και με τα καλύτερα χολλυγουντιανά έργα!

–Τό και το γυναίκα … Υπάρχουν εκβιαστές, νταβατζήδες στον χώρο.. Ο Βαρδινογιάννης (audio visual) είναι ο πρώτος και ο καλύτερος. Μια και μπήκαμε στο πάρτι θα χορέψουμε και χωρίς τους νταβατζήδες. Εγώ δεν υποτάσσουμε σε όρους. Ραγιάς αυτών των αλητήριων δεν γίνομαι…

Θα τους δείξω εγώ… Νυν υπέρ πάντων ο αγών…Το δημοσιογραφικό ιεραποστολικό του μένος ξύπνησε …

ΕΤΣΙ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΤΟ VIDEO ALBUM


Αμέσως, την ίδια στιγμή , πάει πάνω στο γραφείο του.. και σχεδιάζει το περιοδικό VIDEO ALBUM, που έμελλε να γίνει σταθμός στο χώρο της βιντεοπαραγωγής. Ξεκίνησε -βιαστικά και θυμωμένα – με 8 σελίδες σε φτηνό χαρτί διαστάσεων Α3 κι από το δεύτερο-τρίτο τεύχος και μετά έφθασε να έχει 150 σελίδες, πολύχρωμες και σε χαρτί ιλλουστρασιον. Ο βιντεόκοσμος το αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή… και ο Βραχιολίδης σχεδόν μυθικό πρόσωπο για τη μαχητική, ανένδοτη δημοσιογραφία που ασκούσε από τις σελίδες του περιοδικού του. Οι μεγαλοεταιρίες σκιάχτηκαν ..Δυό φορές των έστειλαν στα διαστήρια …με δικηγόρο τους τον γνωστό Νίκο Κωνσταντόπουλο… και δυό φορές την πάτησαν .. Κάτι χειρότερο .. Δεν κέρδισαν ούτε μία δίκη από τις 400 που είχαν κινήσει εναντίον φτωχών βιντεοκλαμπάδων… που τους κατηγορούσαν για πειρατεία αντιγράφων ταινιών τους… Παρών , ως μάρτυρας, ήταν σε πολλές δίκες φυσικά ο Απ.Βραχ… ο οποίος με στοιχεία αποκάλυπτε ότι οι μεγαλόσχημες εταιρίες ήσαν οι πραγματικοί πειρατές…της βιντεοκασέτας .. Ο δε πρόεδρος Μπούς όταν επισκέφθηκε τότε την Ελλάδα επί πρωθυπουργίας Κ. Μητσοτάκη, είχε έλθει ακριβώς για να λύσει πρόβλημα της πειρατείας ταινιών, που είχαν απώλεια πολλών εκατομμυρίων δολαρίων για το Χόλλυγουντ . ΄Η Ελλάς , τότε ήταν πρωταγωνίστρια στην κασετοπειρατεία. Ο Μπους στηρίχθηκε στα δημοσιεύματα του περιοδικού VIDEO ALBUM καθώς σε εξάωρο βιντεορεπορτάζ που έκανε ο Βραχιολίδης, σε συνεργασία μ ε τα STUDIO CARTOONIST του γνωστού κινηματογραφιστή Χρήστου Παντελίδη. Δύο μήνες αργότερα η Ελλάς ψήφισε ειδικό Νόμο για τα πνευματικά δικαιώματα για την πάταξη πάσης πειρατείας… δημιουργημάτων , κυρίως προς προστασία των χολλυγουντιανών παραγωγών που λεηλατούνταν από τα σαϊνια της Ελλάδας.

Είπαμε, όποια πέτρα κι αν σηκώσεις Βραχιολίδη θε να βρείς”. Και σ΄αυτή την περίπτωση βλέπουμε ότι βάζει το χεράκι του.

Το εξώφυλλο της Βιντεοκασέτας, δίπλα. Στο οπισθόφυλλο διαβάζουμε: ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ : Σωτήρης Κούβελας, (υπουργός Πολιτισμού, Παναγιώτης Κωστάκος, πρόεδρος της ΄Ενωσης Εισαγγελέων, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ:Τάκης Βουγιουκλάκης, Σούλης Γεωργιάδης, Γιώργος Λαζαρίδης, Αλέκος Σακελλάριος, Νίκος Φώσκολος. ΗΘΟΠΟΙΟΙ :ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΖΗΣ. και ακολουθούν διαπρεπείς νομικοί καθώς και και παραγωγοί βιντεοκασετών ..Μια τηλεοπτική έρευνα σε βάθος, που την είδε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζώρτζ Μπους (πατήρ) και κουβαλήθηκε στην Ελλάδα, πιέζοντας αγρίως τον Μητσοτάκη για την πάταξη της κασετοπειρατείας ΄Εφτιαξε ένα Νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων στο γόνατο, ραμμένο και κομμένο κατά το HIS MASTER VOICE του Τζώρτζ Μπους… για να έχουμε σήμερα πάλι προβλήματα, αυτή τη φορά με τις νταβατζήδες εταιρίες προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων.. που εισπράττουν λύτρα, όχι μόνο από τους τηλεοπτικούς σταθμούς και ραδιόφωνα, αλλά κι από τον καφετζή της γειτονιάς που βάζει στο ράδιό του μουσική για τους πελάτες του…

Μερικές λεπτομέρειες…

Ο ΒΡΑΧΙΟΛΙΔΗΣ… που πάντα έβλεπε πέρα από τη μούρη του  .. μπήκε ..αγρίως στο παιχνίδι της Βιντεοκασέτας, η οποία διέλαμψε σαρωτικά για μερικά χρόνια … για να πεθάνει ανεξήγητα.. με την επέλαση της ιδιωτικής τηλεόρασης…
Προέβλεπε αυτή την εξέλιξη… αλλά ακόμη δεν μπορεί να εξηγήσει γιατί πέθανε η βιντεοπαραγωγή.. Mιά εύκολη εξήγηση είναι η επέλαση της ιδιωτικής τηλεόρασης….΄Ισως.
Πέθανε φυσικά κι ό ίδιος… ως περιοδικό!

Εξέδωσε περιοδικό περίλαμπρο…για την εποχή του, το  «VIDEO ALBUM»από τα λίγα στην οικουμένη… για την εποχή(δεν υπερβάλω) εξειδικευμένο στη βιντεοκασέτα..και στο κινηματογραφικό,  θέαμα…

Αμερικάνοι, Τούρκοι -υπάρχουν δηλώσεις τους- κι άλλοι ειδικοί του χώρου ομολογούσαν ..πως ήταν το καλύτερο του είδους του στον κόσμο.!Σαν τον γνωστό Χολυγουντιανό VΑRITY. ΄Ηταν κυρίαρχο…στην  ελληνική βιντεοαγορά.
Μικρή αντιπαλότητα είχε με τον Λυμπέρη… αυτόν το καλόν μεγαλοεκδότη…που εκδίδει σήμερα σημαντικά.
..αλλά εκείνη την εποχή εξέδιδε κι αυτός αντίστοιχο περιοδικό για τη Βιντεοπαραγωγή. Από αυτό το περιοδικό ξεκίνησε την μετέπειτα εκδοτική καριέρα του. Ήταν η μαγιά του από παράδες της οικογένειάς του!
Ο Βραχιολίδης… απλά δεν είχε παράδες. Και πότε είχε, σάμπως;… Αν και όλοι τον εξελάμβαναν… παραλή… «Αρχοντα»..Τραπεζίτη» και λοιπές ανοησίες… φούσκες.

Είχε απλά πίστη στη εκδοτική πιάτσα… κυρίως πίστη στην δική του τσέπη…Εν ολίγοις συντηρούνταν χωρίς κλωνισμούς… Κρατούσε δηλαδή τα γκέμια! Σε όλες τις προσπάθειές του…

Συγκρούστηκαν δικαστικά  με τον Λυμπέρη ο οποίος είχε πρόβλημα , φαίνεται με την καλή φήμη , δημοτικότητα του ΑΠ.ΒΡΑΧ …του Video Album  Ο Λυμπέρης μήνυσε Βραχιολίδη..για ένα αστείο θεματάκι,  αλλά τελικά τρίφτηκε η μούρη του  … Είχε συνήγορο.. τον ΝΙΚΟ ΚΩΝΣΤΑΝΟΠΟΥΛΟ!..αυτόν τον γνωστό ηγέτη της αριστεράς… που κατά διαολική σύμπτωση τα γραφεία Κωνσταντόπουλου -Βραχιολίδη απείχαν καμιά δεκαριά μέτρα, εκεί στα Εξάρχεια!
Αφήστε τα, είναι για γέλια…
΄Οποιος τα έβαζε με Βραχιολίδη… περιέργως η μούρη του στραπαρίζονταν!…

Η…άλλη διάσταση του Βραχιολίδη

Το δεύτερο τεύχος του περιοδικού VIDEO ALBUM.Οι πρωτοσέλιδοι τίτλοι είναι προμηνυματικοί για αυτό που θα επακολουθήσει.. Τα δύο πρώτα τεύχη ήταν φτωχά σε φθηνό χαρτί και βιαστικά και κυρίως ανιχνευτικά. Ο ενθουσιασμός που προκάλεσαν αυτά τα τεύχη, είχε σαν αποτέλεσμα το περιοδικό να ξεπεταχθεί σε Γίγαντα ..βάρους 2 κιλών…

ΕΠΟΧΗ..(ένδοξη) VIDEO ALBUM
Εδώ η Αλίκη «μας» η εθνική μας, με τον γκόμενο,πως τον λένε μωρέ …Κώστα Σταθόπουλο..Τον ξέρετε και γιατί; δεν θυμάμαι και γιατί να θυμάμαι.(;) .. σε εξώφυλλο και του εκπληκτικού περιοδικού του Βραχιολίδη και της δικής της  βιντεοκασέτας…  Μάλιστα διαβάζοντας τις σχετικές σελίδες, διαπιστώνω μία εγκάρδια φιλικότητα -διακριτική- μεταξύ Αλίκης και Βραχιολίδη… που φαίνεται ο αθεόφοβός ρεπόρτερ  συνέχισε τα κονέξια του… και μετά το γνωστό επεισόδιο με τον Παπαμιχαήλ…
Τι να πρωτοαναφέρω… Άκρη δεν μπορώ να βγάλω με το  πολυπρόσωπο  αυτού του δημοσιογράφου, του ΑΠ.ΒΡΑΧ
…Απλά σκορπογραφώ και λιζαντογραφώ…

 
ΕΠΟΧΗ..(ένδοξη) VIDEO ALBUM
Εδώ στη δεξια φωτό η Αλίκη «μας» η εθνική μας, με τον γκόμενο,πως τον λένε μωρέ …Κώστα Σταθόπουλο..Τον ξέρετε και γιατί; δεν θυμάμαι και γιατί να θυμάμαι.(;) .. σε εξώφυλλο και του εκπληκτικού περιοδικού του Βραχιολίδη και της δικής της  βιντεοκασέτας…  Μάλιστα διαβάζοντας τις σχετικές σελίδες, διαπιστώνω μία εγκάρδια φιλικότητα -διακριτική- μεταξύ Αλίκης και Βραχιολίδη… που φαίνεται ο αθεόφοβός ρεπόρτερ  συνέχισε τα κονέξια του… και μετά το γνωστό επεισόδιο με τον Παπαμιχαήλ…
Τι να πρωτοαναφέρω… Άκρη δεν μπορώ να βγάλω με το  πολυπρόσωπο  αυτού του δημοσιογράφου, του ΑΠ.ΒΡΑΧ
…Απλά σκορπογραφώ και λιζαντογραφώ…

Γιάννης Βούρος-Βραχιολίδης στα γραφεία του περιοδικού

Ο Απ.Βραχ. Με τον καλό ρεπόρτερ ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ, κι Αρχισυντάκτη του VIDEO ALBUM…

O Kώστας Παπαπαναγιώτου είχε δώσει τον καλύτερο εαυτό του στην μεγάλη αυτή έκδοση (ζύγιζε 2 κιλά )Και κατά κάποια εκδοχή υπήρξε και η”ταφόπετρα “της … Ο Βραχιολίδης έβλεπε ότι επέρχετε κρίση και πως όλα θα πεθάνουν στο βιντεοχώρο… Αλλάπίστευε ότι το περιοδικό θα μπορούσε να επιβιώσει, αναπροσαρμοζόμενο στις νέες συνθήκες. Και οι νέες συνθήκες δεν ήσαν άλλες από την επέλαση της ιδιωτικής τηλεόρασης , η οποία σάρωσε το βιντεοχώρο. Τον πέθανε. Αλλά ο Βραχιολίδης πίστευε ότι το περιοδικό θα μπορούσε να επιζησει -και το πιστεύει ακόμη. Διάφωνούσε ο Κώστας Παπ. Δεν έβλεπε μέλλον. Κι όμως ο Βραχιολίδης είχε τροποποιήσει και τον τίτλο του περιοδικού ( VIDEO-TV-ALBUM).. Τέλος πάντων μέχρις εδώ ήταν το καντύλι του.

Στα γραφεία του VIDEO ALBUM γινότανε προσκύνημα ηθοποιών, πρωταγωνιστών των τότε βιντεοπαραγωγών. Μερικά στιγμιότυπα της εποχής εκείν ης . Στην άνω-δεξιά- είναι η Ν. Σταθακοπούλου και ο Γιάννης Βούρος, κάτω η ΝΟΡΑ ΒΑΛΣΑΜΗ με τους Κώστα Παπαπαναγιώτου και Απ.Βραχ.

Aνω φωτο Απ.Βραχ-Πέγκυ Σταθακοπούλου-Γιάννης Βούρος

Μια άλλη γνωστή ηθοποιός-άνω- (δεν θυμόμαστε το όνομά της, εσείς μήπως;) ο Απ.Βραχ. κι ο Αρχισυντάκτης του video album Κώστας Παπαπαναγιώτου

 Ο Κακός του ελληνικού σινεμά ΑΡΤΕΜΗΣ ΜΑΤΣΑΣ με τον Απ.Βραχ στο περίπτερο του περιοδικού στο Ζάππειο. Στο αριστερό τμήμα δεσπόζει σε κάδρο τη κεφαλή του Βραχιολίδη. Δεν μπήκε τυχαία αλλά σαν ένα στίγμα προς τους επισκέπτες της έκθεσης που ήθελαν να γνωρίσουν αυτόν τον μαχητή δημοσιογράφο που αγωνίζονταν κατά των νταβατζήδων μεργαλοκαρχαριών της κασέτας.

Ο Απ.Βραχ. Με τους Ματσαίους είχαν καλές σχέσεις. Μάλιστα ο λόγιος αδερφός του ΝΕΣΤΩΡΑς ΜΑΤΣΑΣ ήθελε να βαφτίσει τον πρωτότοκο γιό του Απ.Βραχ, αλλά αυτός είχε κάποιους δυσταγμούς και τελικά άλλος βάφτισε το παιδί.

Δημ.Κολλάτος, Κ.Παπαπαναγιώτου και το ζεύγος Βραχιολίδη

ΞΥΠΝΑΕΙ ΚΑΙ Η …ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Εδώ με το συνεργείο εξωτερικών μεταδόσεων της ΕΡΤ

Η αποκαλυπτική και μαχητική αρθρογραφία του VIDEO ALBUM, όπως ήταν φυσικό αφύπνησε και τα δύο τηλεοπτικά κανάλια της εποχής ΕΡΤ ΚΑΙ ΥΕΝΕΔ, και τα οποία συχά έπαιρναν συνεντεύξεις από τον Απ.Βραχιολιδη για τους αγώνες που έδινε εναντίον των μεγαλοκαρχαριών νταβατζήδων της βιντεποκασέτας… Στην άνω φωτό Συνεργείο της τηλεόρασης της ΥΕΝΕΔ στο γραφείο του Απ.Βραχ,..στα θρυλικά πια Εξάρχεια.. όπου ο Βραχιολίδης το έπαιζε κι αρχηγός του Αναρχισμού, που μόλις τότε άρχισε να φυτρώνει στην περιοχή και το διασκέδαζε πολύ συγκρουόμενος με τους νεφελώδεις ψευτοαναρχικούς… Ο Βραχιολίδης στην ουσία ήταν φύσει αναρχικός – όχι έτσι όπως θέλει να τους παρουσιάζει η Αστυνομία τους αναρχικούς- αλλά σε θεωρητικό επίπεδο… Πίστευε και συνεχίζει να το υποστηρίζει, πως στην ουσία ο δημοσιογράφος είναι εν δυνάμει αναρχικός, διότι επαγγελματικά είναι υποχρεωμένος να βρίσκεται πάντα στην απέναντι πλευρά με κάθε θεσμική αρχή.!


Η ένδοξη εποχή της βασιλείας της βιντεοκασέτας . Και ο Παύλος Πισσάνος (διαφημιστής σημαντικός της εποχής εκείνης) είχε μπει στο παιχνίδι της παραγωγής αλλά με πνευματικότερο τρόπο. Παρήγαγε και συνεχίζει να παραγει βιντεοκασέτες με αρχαιοελληνικό ενδιαφέρον που μάλλον μοσχοπωλούνται αυτή τη στιγμή στα ξένα πανεπιστήμια. Δίπλα του η ωραιοτάτη γυναίκα του Καρολίνα , διάσημο φωτομοντέλλο της εποχής και μητέρα του παιδιού που αποπειράθηκε να υφαρπάξει η διαπρεπής ΄Ελλη Λαμπέτη. Ο Βραχιολίδης υπήρξε τότε & σήμερα με τα τηλεοπτικά αναμασήματα ο μόνος πολέμιος της Λαμπέτη!

Στη δεξιά φωτό ο Απ.Βραχ.. στην Πάτρα με γνωστούς ηθοποιούς (Μαυρομάτης, Καριοφύλη ή κάπως έτσι .. και στο μέσον , αλήθεια ποιός σκηνοθέτης είναι;

΄Οπως είπαμε καθημερινά σχεδόν, το γραφείο του vIdeo album γέμιζε από καλλιτέχνες προς τους οποίους ο Βραχιολίδης πρόσφερε την γνωστή εγκαρδιότητά του. Ανάμεσα στους πολλούς, τον είχε επισκεφθεί και ο τραγικός αυτόχειρας, Νικόλας ΄Ασημος, που τού άφησε και μιά κασέτα με μπαλάντες του.

Είπαμε ότι το αρχείο του Βραχιολίδη είναι ταλαιπωρημένο, κι αυτά που βρίσκουμε,πάλι καλά είναι.

Δείτε πίσω από το κεφάλι του Γιάννη Βούρου υπάρχουν δύο κορνίζες , στη μία είναι με την Έλλη Λαμπέτη και στην άλλη με την Τζένη Καρέζη.. Και οι δυό είναι εξαφανισμένες.

–Ε, και; Κι αν υπήρχαν τι θα έβγαινε; Μια τρύπα στο νερό… Εδώ εξαφανίζονται λαοί,πολιτισμοί, μύθοι .. Τα πάντα είναι υπο εξαφάνιση, θα έλεγε πικρά ο Απ.Βραχ.

Το περίπτερο του VIDEO ALBUM στη έκθεση του Ζαππείου (άνω) και κάτω στο γραφείο του με τη δεσποινίδα Βλαχοδήμου, που την έστειλε από τον Καναδά ο πατέρας της, συμμαθητής του Απ.Βραχ στο ιστορικό Νυχτερινό Γυμνάσιο της ΧΑΝΘ –Θεσσαλονίκης…. για να την κάνει λέει δημοσιογράφο και να την προσέχει… Το κορίτσι απλά εξαφανίστηκε… Δεν την ξανάδε από τότε… Τάχει αυτά η ζωή και ειδικά στην άτακτη κι ακατάστατη Αθήνα.

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ: ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙ

Μια άλλη εκδοτική περιπέτεια του ΑΠ.ΒΡΑΧ. Εκδίδει το πρώτο –ιστορικά- περιοδικό για τους ταξιτζήδες., με τον τίτλο: ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙ . Έξυπνος τίτλος ..συνδετικός πελάτη-επιβάτη και ταξιτζή… Δηλαδή δεν στόχευε μόνο στον επαγγελματία ταξιτζή, αλλά και στο ευρύ κοινό. Επίσης πετυχημένη έκδοση που είχε τεράστιο αντίκτυπο στον κόσμο του ταξί. Μέσα σε λίγο χρόνο έγινε δημοφιλής και περιζήτητος… Τον καλούσαν ακόμη και στα ραδιόφωνα-Κι ο ταξιτζής –συγγραφέας σάρωνε..Μέχρι κι ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ τον έκανε επίσημος χρονογράφο του!! ( Υπάρχει σχετική αναφορά σε άλλες σελίδες μας και ειδικά η φάρσα που έκανε στον Χρήστο Πασαλάρη, διευθυντή της εφημερίδας αυτής!!!

Για να μπει καλύτερα στο πετσί του Ταξιτζή έκανε και τον οδηγό ταξί .. με πλούσιες εμπειρίες και ..γνωριμίες… που κατέληξαν σε ένα βιβλίο με διηγήματα, υπό τον τίτλο ΟΙ ΒΡΥΚΟΛΑΚΕΣ (ιστορίες ενός ταξιτζή). Το βιβλίο το είχε υπογράψει με το φιλολογικό ψευδώνυμό του ΤΟΛΗΣ ΣΠΑΡΤΑΣ.

Εκείνο δε που είναι πέραν πάσης φαντασίας και συνέβη στον Βραχιολίδη είναι τούτο με απλά λόγια: ΄Ηταν η εποχή που οι ταξιτζήδες είχαν αποφασίσει να ενώσουν τα σωματεία τους σε συνδικάτο στο λεγόμενο σήμερα ΣΑΤΑ. Και με εκλογές θα βγάζανε την πρώτη διοίκηση του ΣΑΤΑ. Μια μέρα ο Απ.Βραχ. δέχεται στο γραφείο του, μια κουστωδία ταξιτζήδων οι οποίοι ούτε λίγο, ούτε πολύ του σκάνε το παραμύθι:

— Κύριε Βραχιολίδη σας θέλουμε πρόεδρο του ΣΑΤΑ. Σας προτείνουμε να ηγηθείτε του Συνδιασμού μας και με την αποδοχή που έχετε στον κόσμο του ταξί θα πάρουμε τις εκλογές…

Ο Βραχιολίδης , κοινώς έπαθε την πλάκα της ζωής του. Χαμογέλασε στιφά. ΄Ηταν ή ώρα να τους αποκαλύψει την αλήθεια.. κι αυτό ήταν πικρό ορισμένως.

–Κύριοι σας ευχαριστώ για την πρόταση, με τιμά. Ωστόσο υπάρχει …τεχνικό πρόβλημα… Δεν είμαι ταξιτζής… δεν έχω στο όνομά μου ταξί. Απλά η γυναίκα μου είναι εκμεταλεύτρια ταξί που της χάρισε ο πατέρας της … ΄Αρα δεν έχω δικαίωμα να είμαι υποψήφιος. Εγώ είμαι μόνον δημοσιογράφος!

Κόκκαλο οι άλλοι. Μάζεψαν τα βρεγμένα τους και απήλθαν! Σιγά-σιγά… απήλθε και το περιοδικό. ΄Εγινε σούσουρο στην πιάτσα… πως ο ταξιτζής –συγγραφέας δεν ήταν ταξιτζής, δικός τους… ήταν μαϊμού! ΄Οχι πως οι ταξιτζήδες στήριζαν οικονομικά με συνδρομές το ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙ… γιατί ήταν τζαμπατζήδες όπως άλλωστε οι περισσότεροι παραλήπτες ειδικών εντύπων.

Από το ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙ δεν έχει σωθεί περιέργως ούτε ένας τεύχος, ή τουλάχιστον δεν το έχουμε ανακαλύψει έως στιγμής. Εξ άλλου και τα παρακάτω εικονιζόμενα έργα του Απ.Βραχ. είναι πια σπάνια. Βία σώζεται ένα αντίγραφό τους. Α, ναι κι απ΄αυτό το περιοδικό έφαγε μια μήνυση… Αλλά αθωώθηκε ή την απέσυραν, δεν θυμάται.


Στη δεξιά φωτό είναι χειρόγραφες σημειώσεις δύο γνωστών Ελλήνων Συγγραφέων του Κώστα Ταχτσή και του Νίκου Δήμου… για το Βιβλίο του ταξιτζή συγγραφέα ΟΙ ΒΡΥΚΟΛΑΚΕΣ … Ανάθεμα αν το διάβασε ο Δήμου! “Πρόσεξε μόνο-μείνε αυτός που είσαι .Μην το ρίξεις στη φιλολογία .Γράφε αυτά που ζεις-η μεγάλη δύναμή σου είναι η αμεσότητα!” , Ετσι συμβουλεύει ο Ν.Δήμου, χωρίς να έχει διαβάσει ούτε ένα από τα διηγήματα, που στο κάτω της γραφής είχαν ήδη αξιολογηθεί με διακρίσεις σε διαγωνισμούς. Διότι αν , έστω ξεφύλλιζε το βιβλίο, θα καταλάβαινε πώς οι αφηγήσεις του ΤΟΛΗ ΣΠΑΡΤΑ δεν είχαν καμιά σχέση με ιστορίες ταξιτζή… όπως αναγράφεται στο εξώφυλλο…Υποψιάστηκε ο ατυχής πως ταξιτζής είναι ο μουστερής Τόλης Σπάρτας, τι άλλο σάμπως θα γρατσούνιζε, παρά τα μικροπεριστατικά που του λαχαίνουν μέσα στο τετράτροχο κινητό μαγαζί του;… Τι δράμα κι αυτός με τους συγγραφείς, που δέχονται βιβλία… από άλλους ….και φιλοτίμως μπουρδολογούν!

Τώρα αν ήθελε να γράψει ο Τόλης, τέτοιες αλαφριές ιστορίες είχε πολλές από το δεκαήμερο της περιπέτειάς του κάνοντας τον οδηγό ταξί. Είχε πάρει πολλούς επώνυμους επιβάτες, που γούρλωναν τα μάτια τους με αυτόν τον απίθανο ταξιτζή…που στο ράδιο του ταξί είχε μόνιμα κλασικές μουσικές.. Σταυροκοπιόντουσαν… “ Μπράβο πρόοδο οι ταξιτζήδες…από τα μαστουροτράγουδα …πέρασαν στην κλασσική μουσική…..σχολίαζαν. Να θυμηθεί , τον ΄Ελληνα μεγαλοεφοπλιστή Χατζηπατέρα που τον είχε κλείσει μόνιμο για όσες μέρες έμενε στο Ιντερκοντινέταλ, ή τον Κώστα Βάρναλη , που το σπίτι του ήταν κάπου εκεί στη Μερκούρη του Παγκρατίου, και τα χωρατά του σε όλη τη διαδρομή, η την αδελφή του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου , που του ξέρασε τον άπατο για τις ραδιουργίες σε βάρος του αδελφού της;… ΄Ενα σωρό τέτοια… Και τέτοια, όμως, δεν περιλαμβάνονται, όπως νόμισε ο Ν. Δήμου, στο συγκεκριμένο βιβλίο… ώστε να ομιλεί περί της δύναμης και της συγγραφικής …αμεσότητας του ταξιτζή…

KI AΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ….

Η ΟΡΑΣΗ, το VIDEO ALBUM, το ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙ, δεν είναι οι μόνες πετυχημένες εκδόσεις του Βραχιολίδη. Υπάρχουν κι άλλες, που δημιούργησε και οι οποίες, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες εκδόσεις , για τον άλφα ή βήτα λόγο τερμάτισαν αδόξως το βίο τους,. Ανεφέρουμε όσες επισημάναμε:


ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΟΛΑΡΓΟ

… Το εκδίδει ΤΟ ALBUM, σαν ένθετο της εφημερίδας του ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ. ή και κάποτε ως ανεξάρτητο… ΄Οπως γράφει στην προμετωπίδα του είναι: “Αποκαλυπτικό, διεισδυτικό, δροσερό, πειρακτικό, ανθρώπινο, πλούσιο,εικονογραφημένο, επιχειρηματικό… “

Πράγματι, ειλικρινά μια όμορφη περιφερειακή έκδοση.

1) Σήμερα οι λεγόμενοι ΟΔΗΓΟΙ ΑΓΟΡΑΣ είναι της μόδας. Λίγοι ξέρουν ότι πρωτεργάτης στην ιστορία αυτή είναι ο Βραχιολίδης. Πρωτάρχισε δειλά το 1974 με τα ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟΥ ΧΟΛΑΡΓΟΥ …για να φθάσει στο ΑLBUM Aγοράς το οποίο συνεχίζει να κυκλοφορεί και σήμερα υπό την γενική φροντίδα του εγγονού του ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΒΡΑΧΙΟΛΙΔΗ φοιτητή στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών, στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Η έκπληξη είναι ότι ο νεαρός αναμίχθηκε με τον ΟΔΗΓΟ σε ηλικία 15 ετών και χωρίς να του διδάξει κανείς το παραμικρό! Απλά είδε τα παλαιά τεύχη και προχώρησε… αυτόφωτα!

Η διαφορά με τους άλλους εμπορικούς οδηγούς που πλέον εκδίδονται κατά κόρον-κυρίως από διαφημιστικά γραφεία με μόνον στόχο το εμπορικό κέρδος- η διαφορά λέμε είναι ριζική. Οι Οδηγοί Βραχιολίδη, δεν περιλαμβάνουν μόνον διαφημίσεις αλλά κυρίως πολύτιμα στοιχεία πνευματικά. Μέσα από αυτούς έχουν παρελάσει η Ιστορία, του Χολαργού, του Παπάγου και πολλά άλλα με σπάνιες φωτογραφίες… Γι αυτό και πολλά από τα κείμενα αυτά αναφέρονται σε βιβλιογραφίες και ακόμη δε, εμφανίζοντai και σε πτυχιακές διατριβές στα Πανεπιστήμια. Υπάρχει συνεπώς διαφορά στην ούγια… Και δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς με το ανήσυχο πνεύμα του Βραχιολίδη.

Τα ΧΡΟΝΙΚΑ αποτελούν την πρώτη απόπειρα Εμπορικού Οδηγού στην Ελλάδα για τα ακολουθήσουν ΤΑ ΑΛΜΠΟΥΜ
με τις ιδιαιτερότητες που καθόρισε και καθιέρωσε ο Απ. Βραχ. Δηλαδή να μην είναι σκέτα εμπορική διαφήμιση, αλλά να είναι χρηστικά και πνευματικά επωφελή. Η παράδοση συνεχίζεται κι αυτή αποτυπώνεται χαρακτηριστικά στο σημείωμα επί …παπύρου που βλέπετε …Μάλλον μεγενθύνεται.

2)ΟΔΗΓΟΣ και στο VIDEO ALBUM…
Εδώ το εξώφυλλο με ΟΔΗΓΟ των νέων βιντεοταινιών που κυκλοφορούν, ως ένθετο στο περιοδικό VIDEO ALBUM.

3)ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ

Αμέσως μετά τα θλιβερά γεγονότα της κατάληψης της Κύπρου (1974)ο Βραχιολίδης ίδρυσε την ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ και εκδίδει το περιοδικό ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ενώ ταυτόχρονα εκδίδει χιλιάδες καρτ ποστάλ καταδίκης της τουρκικής εισβολής με τα συνθήματα:

SAVE CYPRUS FROM BARBARIANS –SAVE CYPRUS FROM THE TURKS

SAVE FREIDOM AND CIVILIZATION … Γίνεται φανερό πως ο μεγάλος ρεπόρτερ φλέγονταν, κατακαίονταν από πολλά…

4) PHOTO ALBUM . Mια φιλόδοξη προσπάθεια –με στόχο τον ερασιτέχνη φωτογράφο και το φωτορεπορτάζ. Το περιοδικό δεν τσούλησε.Δεν έχει διασωθεί κανένα τεύχος του.

5) ΗΑPPY FAMILY (ευτυχισμένη οικογένεια) …μια ατυχής προσπάθεια… λόγω ελλείψως… ευτυχισμένων οικογενειών.

5) ΟΔΗΓΟΣ ΟΠΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΩΝ

Ανεπανάληπτο έργο του 1982 .. καθημερινής χρηστικότητας. ..που ακόμη τον χρησιμοποιούν…350 περίπου σελίδες. Η πρωτοτυπία του, η μοναδικότητά του έγκειται στο ότι οι ΄Ελληνες οπτικοί παρουσιάζονται και …με τις φωτογραφίες τους! ΄Αθλος! Για το περιοδικό ΟΡΑΣΗ αλλά και τον σημερινό ΟΔΗΓΟ μπορείτε να βρείτε τρέχουσες πληροφορίες στη δυναμική ιστοσελίδα http://www.press-vision.wordpress.com

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ

΄Οπως παρατηρεί ο αναγνώστης, οι τουριστικοί οδηγοί του Απ.Βραχ… στην αρχή κυκλοφορούσαν με τον προσφιλή του τίτλο ΑΛΜΠΟΥΜ. Μετά επέλεξε , ως πιο πρόσφορο να προτάσσει το όνομα του του τόπου που προορίζεται ο οδηγός.

ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ του Βραχιολίδη αποτελούν προσωπικό άθλο, είναι το δικό του προσωπικό μάτι σε σημαντικές τουριστικές περιοχές της χώρας. Φέρουν αυστηρά την προσωπική του σφραγίδα και υπ αυτήν την έννοια είναι μοναδικοί και πολλαπλώς αξιοπρόσεκτοι. Παρόμοιοι Οδηγοί απαντώνται μόνο στο εξωτερικό. Είναι άρτια δομημένοι ως προς την πληροφόρηση, αλλά συνάμα πρωτοτυπούν αφού στις σελίδες τους φιλοξενούν και διαφημίσεις. Οι πολύ όμορφες φωτογραφίες είναι από τον δικό του φακό, όντας ο ίδιος μέγας εραστής της φωτογραφίας.. Οι ΟΔΗΓΟΙ είναι δίγλωσσοι-Ελληνκά και Αγγλικά-. Το πλήρες κείμενο των οδηγών αυτών διαβάζονται… στη διεύθυνση http://www.press-bank.gr (ενότητα ΤΑΞΙΔΙΑ)
 

H αρχική έκδοση για την Κεφαλονιά

 

 

 

 

 

 

 

ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ

Φυσικά είναι έντονες οι κρίσεις του και τα σχόλιά του, γεγονός που προκάλεσε τους ντόπιους. Μερικούς Παριανούς που διατηρούσαν νυκτερινά κέντρα , … επειδή καταφέρθηκε κατά των ναρκωτικών που εισάγονταν από την Τουρκία… και οι οποίοι ισχυρίστηκαν ότι με “αυτά που γράφει …κάνει κακό στον τουρισμό του νησιού” … Τα πιτσουνάκια μας… ΄Ενας άλλος Παριανός εστιάτορας, τον μήνυσε επειδή έγραψε σχόλιο πως τα “εδέσματά του ήταν μπαγιάτικα”. Δεν το έγραψε στον Οδηγό, αλλά στην εφημερίδα Η ΠΑΡΟΣ ΣΗΜΕΡΑ,

 

μια βαρβάτη μοντέρνα εφημερίδα που εξέδωσε σε βαθμό να ρυθμίζει και τις… τοπικές εκλογές. Αυτός, φρέσκος ξένος! Κι εδώ είχε γίνει δημοφιλής από την πρώτη στιγμή. Τα βράδια μαζέβονταν σπίτι του στην Αλυκή όλοι οι προύχοντες του νησιού και κουβέντιαζαν τις ιδέες και προτάσεις του Απ.Βραχ. για την πρόοδο της Πάρου… Αλλά ο εστιάτορας κατέθεσε μήνυση στο τοπικό τμήμα και όπως ήταν φυσικό τον κάλεσαν να καταθέσει… Αλλά αυτός δεν ήξερε τον λόγο και ψιλιάστηκε. Στην Πάρο είχε καταφύγει διότι ήταν φυγόποινος. Είχε ήδη στις πλάτες του κάπου 6 χρόνια φυλάκιση για στημένες διώξεις επί θεμάτων Τύπου…

–Πάει είπε, αν πάω στο τμήμα θα ψάξουν ,θα βρουν την εκκρεμότητα και θα με μπουζουριάσουν, έστω κι αν ο διοικητής του έδειχνε για φιλαράκι. Αλλά με τους αστυνομικούς δεν μπορεί να είσαι σίγουρος… Η μπαμπασιά είναι στο πετσί τους.Δεν ήξερε ότι τον καλούσαν για τυπική ανάκριση στη μήνυση του εστιάτορα. Το μυαλό του πήγε στα χειρότερα… Δυο μέρες πριν είχαν έλθει δυο αστυνομικοί των ΜΑΤ και ερευνούσαν το αυτοκίνητό του…

–Γιατί μπροστά έχετε άλλο αριθμό κυκλοφορίας και πίσω άλλον; ρώτησαν…

–Απλώς για να σκανδαλίζω … τους καταδότες μου, τους απάντησε με το γνωστό θράσος του.

–Μα…τι εννοείτε;

–Δεν έχει μα… κύριοι… Κοντά στο νου και η γνώση… Τρελός δεν είμαι να έχω στο ίδιο κάρο δυο πινακίδες με διαφορετικά νούμερα; Δεν ξέρω σάμπως ότι θα πέσω στην τσιμπίδα σας; Συνεπώς σας ευχαριστώ διότι μου αποκαλύψατε τον χαφιέ, τον καταδότη μου και συνεργάτη σας…τον περιπτερά… εκεί κάτω στην παραλία! Τώρα πια είναι καμένο χαρτί για σας … Σας ευχαριστώ… είπε κάθετα κι αυτοί, δεν βγάλανε μιλιά και φύγανε σαν βρεγμένες γάτες .. Δεν ξέχασαν όμως να του υπενθυμίσουν: “όταν βρείτε ευκαιρία, ελάτε μέχρι τον διοικητή μας που σας θέλει”.

΄Ετσι ήταν ακριβώς τα πράγματα.. αλλά με μια διαφορά: Εντόπισε μεν τον καταδότη του περιπτερά (οι περισσότεροι περιπτεράδες, ως γνωστόν είναι πληροφοριοδότες της αστυνομίας). Μα στην ουσία, ως άναρχος… δεν ορρωδούσε προς καμιά εξουσία. ΄Επαιζε μαζί της όπως η γάτα το ποντίκι. ΄Οντας φυγόποινος λάμβανε όσα μέτρα του έρχονταν βολικά, ώστε να μην τον τσιμπήσουν… Είχε ρεζέρβα κάποιες πινακίδες για τους τύπους, διότι πρακτικά σε ενδεχόμενο τροχαίο έλεγχο απλά θα την πατούσε, στερούμενος και τα υπόλοιπα παραστατικά … Αυτό το έκανε κάθε φορά που του έπαιρναν τις πινακίδες οι τροχαίοι που φυσικά ποτέ δεν έκανε τον κόπο… ούτε καν να τις αναζητήσει… Τις άφηνε πεσκέσι. Δεν του καίγονταν καρφί . ΄Ηξερε καλά το άθλιο παιχνίδι με το Κράτος. “ Όποιος επιβιώσει έλεγε”! Με τα τροχαία είχε γράψει κι ένα έξυπνο βιβλίο στα 1974 , Τους ΡΑΓΙΑΔΕΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ, στο οποίο και αναφέρεται στην περίπτωση των αφαιρουμένων πινακίδων. Μια φορά , μετά από 8 μήνες φιλοξενίας των πινακίδων του στην Τροχαία, τούρχεται να τις παραλάβει. Του λένε “δυστυχώς” τις στείλαμε στο Υπουργείο Συγκοινωνιών, στο Χολαργό. Πάει στο Χολαργό πληρώνει το πρόστιμο 200 δρχ. τότε και σπεύδει να τις παραλάβει. ΄Ερχονται οι πινακίδες, δίνει το παράβολο στο υπάλληλο κι αυτός τον κοιτάει…

–Τι είναι αυτό Κύριε… Με συγχωρείτε , αλλά μαλάκας είστε και πληρώσατε;. ΄Οταν φθάνουν εδώ οι πινακίδες… τις παραλαμβάνετε ελέυθερα!

Ακόμη το φυσάει και δεν κρυώνει ο Απ. Βραχ… Οικτίρει τον εαυτό του που πέταξε τις 200 δρχ… ενώ δεν έπρεπε… Έκτοτε συμμορφώθηκε.. Δεν παραλαμβάνει καμιά πινακίδα αν του αφαιρεθεί! Κομμένη ταρίφα! Σήμερα τον συλλαμβάνουν για σωρεία παραβάσεων: Δεν έχει άδεια οδήγησης από το 1993 που την έκλεψαν… δεν πληρώνει ασφάλιστρα άπό το 1986, ίσως και πιο μπροστά. “ Εγώ, λέει, οδηγώ σωστά. Βλέπω, και κυρίως προβλέπω.. άρα δεν προκαλώ ατυχήματα. Αυτοί που προκαλούν θα με πληρώσουν!”Σήμερα όμως δεν είναι έτσι…

Τέλος πάντων, υπό τον φόβο να συλληφθεί φορτώνει τα πράγματά του στο αυτοκίνητο και νύκτωρ –δια τον φόβο των Ιουδαίων- επιβιβάζεται στο παπόρι της γραμμής και αποχαιρετά δια παντός την Πάρο… όπου βέβαια αν παρέμεινε θα ευτυχούσε μια και η εφημερίδα του Η ΠΑΡΟΣ ΣΗΜΕΡΑ και ο ετήσιος τουριστικός ΟΔΗΓΟΣ οικονομικά πήγαιναν άριστα. Αλλά έτσι είναι ο Απ.Βραχ. ΄Οταν παίρνει αποφάσεις τις παίρνει κάθετα… Η μήνυση του Ταβερνιάρη προχώρησε και η υπόθεση εκδικάστηκε ερήμην στο δικαστήριο της ΣΥΡΟΥ. Αμείφθηκε με ένα χρόνο φυλάκιση, όπως τον πληροφόρησε ο τυχαία παριστάμενος εκεί Γιάννης Βουτσινάς φίλος του δημοσιογράφος, της γνωστής οικογενείας , στηλοβατών-μετόχων της εφημερίδας ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ.

ΟΙ ΣΚΟΥΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΚΥΡΟΥ

Ο ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΚΥΡΟ …

Εδώ έχει άλλη πλάκα το στόρυ. Πανέμορφο,πλεονεκτικό νησί, αλλά οι Σκυριανοί… σκουριασμένοι όπως έλεγε ο Απ.Βραχ. Στις τουριστικές του καταγραφές ξεψάχνιζε τα πάντα γι αυτό και βρίσκεις στους ΟΔΗΓΟΥΣ του σπάνιες πτυχές χρηστικής πληροφόρησης για τη ζωή εκεί. Ο Οδηγός για τη Σκύρο αποτελεί ύμνο, χωρίς βέβαια να παραλείψει, ως όφειλε ως έντιμος περιηγητής,.. και στα τρωτά του νησιού, ένα από τα οποία-που επεσήμανε- είναι ότι είναι άξενοι, αφιλόξενοι , ρατσιστές, τοπικιστές οι Συριανοί. Δεν χρειάζεται να το αποδείξει κανείς. Είναι αυταπόδεικτο. Από την ελάχιστη τουριστική κίνηση που έχει και την οποία νέμονται φεουδαρχικά 3-5 οικογένειες . Δεν άρεσαν αυτές οι αλήθειες. Αλλά και το φιλότιμο του περιηγητή δημοσιογράφου, δεν άντεχε να μην τις μνημονεύσει…Δεν τον ενδιέφεραν οι Σκυριανοί, να τους εμφανίσει με φωτοστέφανο, αλλά ο άνθρωπος που θα επιλέξει να την επισκεφθεί.Οι γνωστές κάστες που δυναστεύουν το νησί αντέδρασαν τόσο ώστε επέβαλαν στον ντόπιο πράκτορα Εφημερίδων να μην ανοίξει καν τα πακέτα με τον ΟΔΗΓΟ .. Κι αυτό βέβαια σημαίνει παρεμπόδιση κυκλοφορίας εντύπου..κι άρα στέρηση της αδείας του ως πράκτορα εφημερίδων.. Θα μπορούσε να τον διώξει … για πολλά, αλλά ο Απ.ΒΡΑΧ… έκλεισε τον φάκελλο με:

–Με Σκουριασμένους πλέον δεν ασχολούμε. Αυτό που έπρεπε να πω για τη Σκύρο, το είπα … Τέρμα…Η Σκύρος επί αιώνες είναι ένα περιθωριακό νησί, κλειμένο στο καβούκι του…μια απελπιστικά κλειστή οικογένεια… Γι αυτό ενώ θα έπρεπε να ήταν το πρώτο νησί σε τουριστική κίνηση, είναι λόγω της γκρίζας νοοτροπίας των κατοίκων της, το τελευταίο στον τουριστικό χάρτη της χώρας!

Το πιο αστείο είναι ότι ο τοπικός λιμενάρχης τον μήνυσε διότι έγραψε ότι η θάλασσα του λιμανιού είναι γεμάτη από σκουπίδια που φωτογράφησε άλλωστε…Η μήνυση εκδικάστηκε στο δικαστήριο της Χαλκίδας και ΕΡΗΜΗΝ πάλι ο Απ.Βραχ… εισέπραξε άλλο ένα χρόνο φυλάκιση…

΄Οταν το πληροφορήθηκε σχολίασε:

–Εχέσθη η φορβάς εν τοις αλωνίοις!

Κάπως έτσι έκλεισε και ο φάκελος με τη ΣΚΥΡΟ και τους Σκουριασμένους του Βραχιολίδη. Καληνύχτα Σκύρο… Ο Βραχιολίδης σας έδειξε τα πισινά του! Εσείς χάσατε! Ού… να λέγεται! Και βεβαίως το έργο του κυκλοφορεί και θα κυκλοφορεί, όπως το πρωτόγραψε… εκτός κι αν οι Σκυριανοί πάψουν να θεωρούν ως ξένους ακόμη και τους ΄Ελληνες!

ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ

΄Ολες οι εκδόσεις του ΑΠ.ΒΡΑΧ. αναμφισβήτητα ξεχωρίζουν για την πρωτοτυπία τους, την ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ. Οι τουριστικοί οδηγοί για παράδειγμα, πέραν από τις συγγραφικές τους ξεχωριστές ιδιαιτερότητες, –πραγματικά σύγχρονη περιηγητική σπουδή- είναι και πρωτοπόρες για τις περιοχές που αφορούν. Οι περιοχές αυτές δεν είχαν τουριστικό οδηγό, εκτός από κάποια φυλλάδια των ντόπιων τουριστικών γραφείων ή βιβλία με φωτογραφίες καλαίσθητες, αλλά όχι έναν πραγματικό οδηγό που να κατατοπίζει για τα πάντα το επισκέπτη. Κι αυτή είναι η συνεισφορά του Βραχιολίδη. Μπορεί να έφυγε από το καθημερινό κυνήγι του ρεπορτάζ… αλλά βρήκε άλλες αλάνες όπου επίσης ξεχώριζε, ‘έλαμπε.

Ο ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ Η ΖΩΗ , είναι μια άλλη καινοτομία του, ΜΟΝΑΔΙΚΗ ασφαλώς . Οι νεόνυμφοι βαδίζουν μέσα στο σκοτάδι, έχουν ανάγκη από χίλιες δυο πληροφορίες… Αυτό το κενό ακριβώς καλύπτει το ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ, μια έκδοση που αγκάλιασε η Αρχιεπισκοπή Αθηνών ( με την θερμή υπογραφή του αοιδίμου Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ και η Εκκλησία γενικότερα. Από τα περιεχόμενα του αντιλαμβάνεται κανείς τη σπουδαία χρηστικότητα του ΟΔΗΓΟΥ.. Διανέμεται δωρεάν από τους ναούς. Και γίνεται ανάρπαστος με ενθουσιασμό από ιερείς και μελλονύμφους.

Βασικά, θα έλεγε κανείς πως σε όλες τις ενέργειές του ο Απ.Βραχ… κουβαλούσε μέσα τον δαιμόνιο ρεπόρτερ… Κυνηγούσε το σπάνιο , το ιδιαίτερο, και το ολοκλήρωνε με εύστοχες εκδόσεις που πριν από αυτόν δεν υπήρχαν! Και φυσικά υπάρχουν περιοδικά για τον ΓΑΜΟ και πολύ καλά μάλιστα…φιγουρίνια… Αλλά ΟΔΗΓΟΣ γάμου, είναι μόνο το ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ, του Απ.Βραχ.

ΜΙΑ ΕΚΔΟΣΗ …ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΔΟΤΕΣ… Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΗΜΕΡΑ

.

Κάπου εκεί στα 1974, κυκλοφόρησε ένα ολιγοσέλιδο τεύχος –17Χ25 εκ. – με τον τίτλο Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΗΜΕΡΑ, όπου κατέγραφε μερικές σπάνιες πτυχές της δρώσας δημοσιογραφίας του καιρού με ιδιαίτερη έμφαση στην ραδιοφωνική της εκδοχή και στα σαρδάμ που γίνονται από τους εκφωνητές. ΄΄Ενα δύο παραδείγματα, που βρήκαμε.

–Εδώ …σιδηροδρομικός σταθμός Αθηνών, είπε ο εκφωνητής… αντί το ραδιοφωνικός…σταθμός

Μια άλλη φορά ένας άλλος έκανε την εξής παρουσίαση. “ Και τώρα θα ακούσετε ρεσιτάλ πιάνου από την δεσποινίδα…Τάδε” … ΄Οταν τελείωσε το ρεσιτάλ έκανε την εξής αποφώνηση… “ Αγαπητοί ακροατές , ακούσατε ρεσιτάλ πιάνου από την Κυρία…Τάδε”!!

Παρατηρητικός ακροατής της ΕΡΤ τηλεφωνεί και λέει:

— Με συγχωρείτε Κύριοι μπορείτε να μου πείτε πώς η δεσποινίδα Τάδε, μέσα σε ένα τέταρτο εκπομπής έγινε …κυρία Τάδε, όχι τίποτε , αλλά έχω κόρη για παντρειά και θα μου εξυπηρετούσατε , αν μου δίνατε τη συνταγή!

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΗΜΕΡΑ εξαντλήθηκε μέσα σε ένα εξάμηνο και οι βιβλιοπώλες του κέντρου ζητούσαν κι άλλα και κυρίως το δεύτερο τεύχος, όπως υπόσχονταν το πρακτορείο appress, που εξέδωσε το βιβλιαράκι. Αλλά ο Απ. Βραχ, δεν είχε χρόνο αλλά ούτε και κέφι να συνεχίσει. Χρόνια μετά, όμως επαναφέρει τον τίτλο στην επιφάνεια, αλλά εκπλήσσει με το περιεχόμενό του.. Οι σελίδες του είναι γεμάτες από κλιπς (λέγονται σήμερα), βινιέτες, ρουμπρίκες,, απαραίτητες σε εφημερίδες και περιοδικά για το στήσιμο μόνιμων ή μη στηλών. , όπως Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΗΜΕΡΑ, ΥΓΕΙΑ , ΣΧΟΛΙΑ κ.λ.π. Σας βάζουμε μια τυπική σελίδα και θα καταλάβαιτε.

Το εγγραφο που βλέπετε εδώ είναι εγκύκλιος του Υπαρχηγού της τότε αστυνομίας που συνιστούσε σε όλες τις υπηρεσίες –διάβαζε τμήματα- να εμπλουτίσουν τις βιβλιοθήκες τους και με το βιβλίο Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΗΜΕΡΑ!

Το “εργαλείο”-περί αυτού πρόκειται- αυτό έγινε ανάρπαστο από τους εκδότες της περιφέρειας κυρίως…Διότι είχαν μπροστά τους ό,τι ήθελαν, χωρίς να είναι αναγκασμένοι να προστρέχουν σε γραφίστες..

Το έργο αυτό είναι σχεδόν άγνωστο , ακόμη και στον ίδιο, που τελείως το είχε εκτός του επισήμου αρχείου του… Αξίζει δε για την ιστορία να αναφέρουμε ότι οι ρουμπρίκες –βινιέτες φτιάχτηκαν από το χέρι του με τη μέθοδο του κόβε..ράβε.. ξήλωνε. ΄Ηταν μια ανάγκη καθημερινή, που την έλλειψή της διαπίστωσε, στις δικές του εκδοτικές προσπάθειες. “Κι αφού εγώ έχω ανάγκη από τέτοια στολίδια, άρα θα έχουν κι άλλοι. .

΄Ετσι έβγαλε το 1ο PRESS-PAC.. φιλοδοξώντας να δώσει και συνέχεια… Αλλά τον πρόλαβε η εισβολή του ΙΝΤΕΡΝΕΤ, όπου σήμερα πια , ως γνωστόν, ο καθένας μπορεί να βρει φανταστικά προκατασκευασμένα τέτοια μπιχλιμπίδια..

Πάρτε μια ιδέα από τις βινιέτες, ρουμπρικές, κλιπς, που σκάρωσε για να καλύπτει τις δικές του πρώτιστα ανάγκες και μετά θέλησε oι τεχνικές αυτές διευκολύνσεις να γίνουν κτήμα και των άλλων …βασανισμένων ονειροπόλων του Τύπου..

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΡΙΤΟΥΣ

Παράλληλα με τις δικές του εκδοτικές δραστηριότητες προσφέρει τις υπηρεσίες του και σε τρίτους, όπως:

1) Το περιοδικό ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ, που γέννησε , δόμησε και επιμελούνταν επί σειράν ετών για λογαριασμό της νιόφαντης τότε Όμοιοπαθητικής εταιρίας, με αρχηγό τον “εισηγητή του είδους” Γιώργο Βυθούλκα καί τιμηθέντα με το εναλλακτικό Βραβείο Νόμπελ ιατρικής.

2)Το περιοδικό ΤΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ (από το πρώτο τεύχος του) Εκδότης του ήταν ο φλογισμένος κι αγαπητός στη νήσο, Σπετσιώτης ΙΩΝ ΤΣΑΠΑΡΑΣ , ράπτης στο επάγγελμα παρακαλώ. αλλά το΄λεγε η καρδιά και η πέννα του.

3) Το ΑΡΓΩ περιοδικό μιας μεγάλη ναυτιλιακής εταιρίας του Μαρίνου. (μάλλον εσωτερικής κυκλοφορίας ήταν το περιοδικό)

4) Μια εφημερίδα για τη Σάμο, που εκδότης της ήταν ένας εφέτης κι αργότερα πρόεδρος των Εφετών

5) Την ΗΧΩ ΤΟΥ ΟΤΕ,


που όντας διευθυντής της Υπηρεσίας ΤΥΠΟΥ και ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ήταν φυσικό να έχει την επιμέλεια και νομική ευθύνη της

6) Την ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ,


φημερίδα της ελληνικής εβραϊκής κοινότητας, που εξέδιδε ο εκ των πρωτεργατών των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα Μαρσέλ Γιοέλ, που σήμερα τον μισό καιρό του τον περνάει στην Ελλάδα και το άλλο μισό στο Ισραήλ.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ TELECITY

Για τα 2 χρόνια του TeleCity τηλεοπτικού καναλιού του Καρατζαφέρη πραγματοποιήθηκε εντυπωσιακή συγκεντρωση στο ξενοδοχείο Καραβελ , όπου παρέστησαν περίπου 5000 άτομα.

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Απ. Βραχ, Γενικός Διευθυντής του σταθμού. (φωτό κάτω). Η συγκεντρωση αυτή ήταν ο πρόλογος της μετέπειτα πολιτικοποίησης του Γ. Καρατζαφέρη.

Εδώ το πάνελ της εκδήλωσης στο Καραβελ.. Καρατζαφέρης , Βραχιολίδης και Θ. Αναγνωστόπουλος, αντιπρόεδρος Βουλής. Ο Καρατζαφέρης συνομιλεί με τον Ανδρεουλάκο, το διώκτη του Τύπου, όπως τον έχει αποκαλέσει ο Βραχιολίδης.

Για να δείτε τα γράδα του Καρατζαφέρη:

Έφερε στη συγκέντρωση τους πιο επιφανείς πολιτικούς της Ν.Δ. Μέχρι και τη Μαρίκα Μητσοτάκη, η οποία και τελικά του έδωσε το χρίσμα .. για να μπεί στη λίστα των υποψηφίων βουλευτών της Ν.Δημοκρατίας.

Το τότε telecity και σήμερα τηλεΑΣΤΥ, είναι ένα προσωποπαγές κανάλι ένα εφαλτήριο για τις πολιτικές φιλοδοξίες του αρχηγού του ΛΑΟΣ..

Ο Βραχιολίδης με την τοποθέτησή του, ως Γεν. Διευθυντού του σταθμού, πίστευε ότι μέσα σε ελάχιστο χρόνο θα τον αναμόρφωνε και θα τον έκανε ένα πραγματικά ειδησεογραφικό σταθμό. Σε λίγες μέρες αντιλήφθηκε πως εκεί γινότανε γενικό Αλλαλούμ.

Το ανθρώπινο δημοσιογραφικό υλικό, ήταν για τα πανηγύρια. Νεαρα παιδιά και ομορφο ύλες, με αθλιέστατη μισθοδώτηση πάσχιζαν να κρατήσουν το όνειρό τους να λάμψουν στη δημοσιογραφία.


Ο Θανάσης Κανελλόπουλος λαμπρός δημοσιογράφος, οικονομολόγος, υπουργός και στέλεχος της ν. Δημοκρατίας. Δίπλα ο Βραχιολίδης.
Δεν ανησυχούσε για τα παιδιά, μια και ήξερε πως θα τα έφερνε βόλτα και θα τους έβαζε σε δημιουργική ρότα… ΄Ηταν όλα τα άλλα, κυρίως η ατμόσφαιρα της διαρχίας που αιωρούνταν. Ο Καρατζαφέρης έχωνε τη μούρη του σε όλα.. Μικρές απόπειρες να δώσει νέα πνοή κι επαγγελματισμό στον σταθμό δεν φτούρησαν…Όλα γινόταν άρπα κόλλα.

Μια μέρα ο Απ.Βραχ. Είπε στο Καρατζαφέρη:

–Τό πρώτο πρόβλημα του σταθμού, είσαι εσύ Γεώργιε. Δεν μπορεί να μιλάς 3-4 ώρες τη μέρα..

Κράτα 1-2 έστω ώρες τη μέρα κι άφησε με μετά να αξιοποιήσω τις υπόλοιπες .. Τώρα βέβαια εσύ θέλεις να γίνεις πρωθυπουργός αλλά λυπούμαι δεν είμαι ο κατάλλ ηλος για αυτή τη δουλειά.

Εγώ ήρθα εδώ για να στήσω ένα σωστό ειδησεογραφικό κανάλι.

΄Ετσι αναγκάστηκε να πάρει το καπελάκι του.

Το ατύχημα είναι ότι από το 1992 που ήταν ο ΑΠ.ΒΡΑΧ έως τώρα το κανάλι αυτό παραμένει στάσιμο, δεν έχει κάνει καμιά πρόοδο σε κανένα επίπεδο..Απλά είναι το βήμα, το μπαλκόνι προβολής του ποσωπικού του πολιτι κού άστρου.

H φιλοσοφία του Καρατζαφέρη είναι απλή: ΄Εχω 150.000 θεατές στο κανάλι καθημερινά. Μού φθάνει για να βγαίνω σταθερά βουλευτής…λέει. Φιλοδοξίες για να το αναδείξει πρωταστή στο τηλεοπτικό μας γήπεδο δεν υπάρχουν. Είπαμε ότι το κανάλι είναι εφαλτήριο… για να γίνει πρωθυπουργός. Λάθος συνεπώς η παρουσία του Βραχιολίδη σ΄αυτό. ΄Οχι λάθος για τον Καρατζαφέρη , που τον προσκάλεσε για να εξυπηρετήσει μερικές πρόσκαιρες ανάγκες του.

Υπάρχει σχετικά ένα ολάκερο βιβλίο του Βραχιολίδη με τον τίτλο ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΩΝ ΕΣΠΕΡΙΔΩΝ , που όπως οι δισκέτες έχουν χαθεί, αλλά παραμένει τό χειρόγραφο-δακτυλογραφημένο αντίγραφό του. Το Εσπερίδων πηγάζει από την οδό Εσπερίδων της Καλλιθέας, όπου ο Γ.Κ. Είχε τις αρχικές εγκαταστάσεις του TELECITY.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΚΑΙ ΛΕΣΧΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΟ ΧΟΛΑΡΓΟ

Λίγο μετά την μεταπολίτευση ξαφνικά στα καλά του καθουμένου δημιουργεί και τη Λέσχη Βιβλίου Χολαργού. Διάφοροι εκδότες έσπευσαν να του συμπαρασταθούν κι έτσι ένα διαμέρισμα 3 δωματίων που νοίκιασε πάνω από το δικό του σπίτι, γέμισε από βιβλία και κόσμο.

Ηταν βασικά δανειστική βιβλιοθήκη αλλά και χώρος πνευματικής επικοινωνίας. Μια φορά την εβδομάδα τουλάχιστον , συγγραφείς κι άλλοι καλλιτέχνες ( Θανάσης Γκαϊφίλιας, Μιχάλης Περάνθης, Κωστούλα Μητροπούλου κ.α.)

πήγαιναν στη Λέσχη και παρουσίαζαν έργα τους..
Στη φωτό η καλή συγγραφέας Κωστούλα Μητροπούλου κι ένα παιδάκι μπροστά στο φακό.

 

 

 

ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΤΥΦΛΟΥΣ

Στα χρόνια της χούντας, φαίνεται πως ο Απ.Βραχ έκανε κάποιο ρεπορτάζ (κείμενα δεν έχουμε βρεί ακόμη) για τους τυφλούς. Μετά πήρε την υπόθεσή τους απάνω του κι αγωνίζονταν για τα δίκαιά τους .. ΄Εδινε και διαλέξεις όπου τον καλούσαν. Μάλιστα λέγεται πως φανατικός ακροατής του ήταν ο τότε φοιτητής και μετέπειτα γνωστός τυφλός υφυπουργός του ΠΑΣΟΚ κ. Κουρουμπλής.

Οι δημοσιογραφικοί εγώνες του Απ.Βραχ, φευ έφεραν καρπούς. Συγκινήθηκε η χούντα και τους έβγαλε ένα σταθερό μηνιαίο επίδομα. Δεν ξέρουμε αν ισχύει ακόμη.. Οι τυφλοί το θυμούνται και σήμερα ακόμη.

Ατη φωτό ο Βραχιολίδη εκφωνεί λόγο πανηγυρικό επ΄ευκαιρία της εορτής της 25ης Μαρτίου στα γραφεία του Σωματείου τους επί της Νιξηταρά και Μπενάκη. Σήμερα είναι ερήπιο το κτίριο. Ο άνθρωπος με πλάνο το κεφάλι… είναι ο δήμαρχος τότε Χολαργού Αντώνης Πολύδωρας, αδελφός του Βύρωνα Πολύδωρα. Στο βάθος ο νέος με τα γυαλιά ίσως είναι ο κ. Κουρουμπλής.

ΜΕ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟ

Το παιδί του λαού, τον καιρό της δόξης του. (1963).
Στο Γραφείο του Βραχιολίδη στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΒΟΡΡΑ (επί της Βουκουρεστίου 11) Κάτι σημειώνει… αλλά οι σημειώσεις δεν υπάρχουν .. Στα 1986 -είκοσι χρόν ια περίπου μετά ο Νίκος Ξανθόπουλος ξανάδωσε συνέντετυξη στο Απ.Βραχ… καταγραμμένη σε μεγάλες πομπίνες, επαγγελματικού ραδιοφώνουθ της ΕΡΤ… Κι αυτά χάθηκαν… ΄Ετσι πολύτιμα στοιχεία χάνονται … Αλλά οι δημοσιογράφοι είναι τσαπατσούληδες, ειδικά ο Βραχιολίδης .. Νιάζονταν μόνο για τη στιγμή και το αυριο ποτε δεν κοίταζε πίσω, το χθες…

ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΖΕΝΥ ΛΙΛΙΑΝ ΜΗΝΙΑΤΗ


Ομορφούλα ηθοποιός, που έκανε γλυκά μάτια στον Βραχιολίδη. Λέγεται μάλιστα πως τον ήθελε για γαμπρό και η μάνα της.. Αλλά αυτός ήταν ήδη παντρεμένος… Περίπου κάτι τέτοιο συνέβαινε και με την τραγουδίστριαΓΙΟΒΑΝΑ η οποία κι αυτή και ο πατέρας της τον επισκέπτονταν στο γραφείο του. Κάνει πάντως εντύπωση που το κορίτσι αυτό που πρωταγωνιστούσε σε ταινίες δίπλα στον Κωνσταντάρα κι άλλους μεγάλους… ξαφνικά εξαφανίστηκε από τα κινηματογραφικά δρώμενα…

Η ΓΙΟΒΑΝΝΑ… ΧΟΡΕΥΕΙ ΤΟΝ ΒΡΑΧΙΟΛΙΔΗ…

Ο Βραχιολίδης,ως γνωστόν,δεν ξέρει να χορεύει! ΄Εχει όμως θράσος να δίνει παραγγελιά και να χορεύει σόλο… Γελάει και το κάθε πικραμένο χείλη..

Μια φορά στο φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης , στο επίσημο γκαλά, τον έσυρε με το ζόρι η Γιοβάννα στην πίστα…

–Θα ξεφτιλιστούμε Γιοβάννα έσκουξε … Πίστεψέ το επί τέλους…

Και γιατί δεν ξέρεις παρακαλώ;

–Διότι στο χορό ο διάολος παίζει το βιολί, της πέταξε…

Τέλος πάντων χόρεψαν… Ο Θεος να τον κάνει χορό…

Αλλά και η Γιοβάννα ..εξαφανίστηκε…Αποσύρθηκε, βασικά.Προτίμησε να γίνει συγγραφέας. Λένε πως είναι καλή και στο είδος αυτό.

Η ΣΑΣΑ ΜΑΝΕΤΑ

.. Ήταν εκφωνήτρια στην ΥΕΝΕΔ . Και συνεργάτης του Βραχιολίδη για χρόνια στη ραδιοφωνική του εκπομπή ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΠΑΛΜΟΙ. ΄Η άλλη συνεργάτιδα του Βραχιολίδη στην ίδια εκπομπή ηταν η Κέλυ Σακάκου.. Και η Σάσα εξαφανίστηκε από το προσκήνιο.. Κι αυτή παντρέφτηκε.Περιορίστηκε να σκαλίζει ποιήματα.

Σαν πολλές εξαφανίσεις δεν σημειώνουμε;΄Ετσι είναι …τα γεράματα δεν φτουράνε…Είναι του πεταμού και της σιωπής…

ΣΥΜΠΙΛ ΜΠΑΡΤΟΝ

Ποιός θα την έδινε σημασία εκεί στα καφενέ της διάσημης πλατείας Συντάγματος; Την πρόσεξε όμως ο Βραχιολίδης και είχε και συνέντευξη μαζί της.Είναι Συμπίλ Μπάρτον, γυναίκα του διάσημου σταρ Ρίτσαρντ Μπάρτον ..μέχρις ότου αυτός γνώρισε την εκτυφλωτική Ελιζαμπεθ Τέϊλορ… ΄Ηρθε στην Αθήνα για να πνίξει τον πόνο της από τον χωρισμό της με τον διάσημο ηθοποιό.